(Re: Servery v domene) aneb Co je to server?

sysop at bajt.cz sysop at bajt.cz
Thu Apr 4 06:30:42 CEST 1996

Hi Michal!

 IK> Prosim, rekne te mi nekdo co je to "server"? To slovo je silne
 IK> zmatecne. Je muj Linux-box na PC486 "serverem", kdyz na nem mohou bezet
 IK> servery (NFS,HTTPd,FTP....)? Je PC s NCSA telnetem a zaplym FTPd
 IK> "serverem"? (Ja tomu nerozumim; je zizala had? ;)

Zizala had neni, to vim urcite, uz jsem jich par videl. Clovek tam
nachazi jiste odlisnosti. Ovsem nastesti se slovo had nezneuziva k
tolika ucelum jako slovo server. Pripomenme si nektere: tak napriklad
se oficialne rika "X server", kdyz by bylo rozumnejsi rikat "X
terminal". Taky se dnes vetsine UNIXovych pocitacu rika "servery",
ackoliv takova sit vice UNIXu je spis typu peer-to-peer (nebo jak se
take rika Netvor typu upir to upir :). A dalsi. Snad jen u Novellu to
nikomu nepripada divne, i kdyz by taky mohlo. Nakonec, kdyz se clovek
zamysli, co by vlastne vsem temhle pouzitim slova server melo byt
spolecneho. Nu, ja jsem dospel k zaveru, ze je to preklad toho slova -
server totiz znamena sluha. Tedy masina (program), ktery provadi akce
na zaklade pozadavku jine (jineho) programu (pocitace). Podle tehle
definice muze byt serverem i XTcko, ktere odpovida na ping ...

Vojtech.

... Windows is fne for Hih Sped Communicatns ...
---
 þ Blue Wave/QWK v2.12 þ
 E-mail replies to this user should have the following on the first line
 of message text:        TO: Vojtech