Problem diakritiky na WWW vyresen (mozna)

Petr Snajdr snajdr at pvt.net
Mon Dec 9 15:36:52 CET 1996

Pekny den,

Motto :

c|net, 1 August 1996, "Gates: Explorer will be huge"

On the Web server side, however, Gates doesn't see Netscape as his chief
competitor. "Apache [free Web server software distributed over the Net]
is our
biggest competitor. It's gaining share faster than Netscape."

trapl at karnet.fsih.cvut.cz wrote:

> Sdilim Tve nadseni, ale nejak nemuzu rozchodit Apache server ve svych
> Windows, ani pod Novellem nebezi.

na Windows pobezi  neoficilani verze ( Oficialni pro non-unix platformy
je snad jen pro OS/2 a QNX )

> Uvital bych neco univerzalniho, ne jen pro jeden WWW server, i kdyz
> velmi rozsireny.

Pak jedine CGI script,ale to ma sve problemy.Treba rychlosti pocinaje.
Nekde na ceskeminetu jsem videl pekny graf,ktery o tomto reseni
vypovidal
sve :)) ( Srovnani Apache modulu s saCzech moc srovnani nesnese ).
Navic jsou tu dasi problemy.Na takove stranky vam asi vecina hledacu
nepujde
atd.atd.Reseni primo ve WWW serveru je daleko lepsi :-) a navic k tomu
apache:

Apache je  urcite vic univerzalni nez ostatni ;-) ale je to subjektivni
pocit.
Co vse bezi na Apache je k videni zde ( maly prehled ) :
          http://www.apache.org/info/apache_users.html

Apache sam bezi _jen_ na :

SCO
AIX
AUX
BSDI
Digitalunix
HP-UX
NeXT
Linux
QNX
UnixWare
IRIX
FreeBSD
OS/2
Solaris
SunOS
NetBSD

Mate k dispozici source a tak ho muzete prenest prakticky na jakoukoli
otevrenou a alespon trochu standardni platformu bez
vecich problemu.Neoficialni port je i pro WindowsNT
( neoficialni nejspis vzhledem k "uzavrenosti" WindowsNT.
 a tomu odpovidaji i cisla verzi veciny portu do Windows )

Jinak co umi a neumi najdete na http://www.apache.org/ nebo nekterem
jeho mirroru.Na tenhle dopis je toho moc :)

Mate nejakou srovnatelnou "konkurenci" ? ( ktera Vas nevaze na jednu
platformu
a ma podobny pomer cena/vykon ? )

 Dale jen pro zajimavost :

Servers with more than 20,000 sites

    Apache 41% ( December 96 )
    (nasleduji NCSA               12,63 %
               MS IIS             6.71  %
               Netscape communic. 5.08  %
               Netscape Commerce  5.01  %
               CERN               3.59  %
               )

Developers with more than 20,000 sites

   Apache     41 %
   Netscape   12,96 %
   NCSA       12,63 %
   Microsoft  9.52 %
   O'Reilly   3.77 %
   CERN       3.59 %

viz.
     hhttp://www.netcraft.com/survey/
     http://www.netcraft.com/Survey/Changes/ALL/

Naproti tomu stojiinformace  WebCrawleru:

Jedine datum ,kterjsem tam nalezl je 1996.
(pravdepodobne pocatek roku)

WWW Servery podle platform:

UNIX  84.38 %
Windows NT 6.84 %
MacIntosh 4.64 %
Windows  1.92 %
Nezname: 1.06 %
Ostatni ( VMS,OS/2,Netware,VM/CM,Amiga) 1.16 %

Podle SW na kterem WWW Server bezi:

    Apache  35.07 %
    NCSA    26.47 %
    Netscape 11.87 %
    CERN     7.79 %
    WebStar  4.58  %
    WebSite   3.79 %
    Bestwwwd  1.15 %
    HTTPS     1.15 %
    microsoft 1.12 %
    Ostatni 7.01 %

Celkovy pocet Free serveru je 82 %

Presnejsi info na :
http://www.webcrawler.com/WebCrawler/Facts/Servers.html

Myslim,ze netreba kometare :-)

--

   S pozdravem
       Petr Snajdr

A)bortovat, Z)kusit znova, U)derit velkym kladivem?