Problem diakritiky na WWW vyresen (mozna)

Vladimir Michl MICHLV at infnw.inf.upol.cz
Tue Dec 17 18:04:10 CET 1996

> Jsi trochu mimo. Precti si znovu a poradne to, co je nahore.

  Ja to myslel takto. Uzivatele tvori sve stranky pod ruznymi OS napr.
DOS, UNIX, Windows. Kdyz je budou psat c~esky, pak budou mit kazdy
jine kodovani. Pak by ale server mel zabezpecit transformaci alespon
do ISO Latin 2, nez dokument poskytne, takze konverze by
na nem mela zustat. Asi reknes, uzivatele si stranky mohou nejakou
utilitkou transformovat do ISO Latin 2. To jo, ale je to pro
ne pracnejsi. Navic co kdyz cast stromu bude treba namontovana prez
NFS z windows nebo novelu. Pak si musis stranky drzet ve dvojim
kodovani a kazda uprava je pracnejsi.

> Proc, kdyz to umi klienti? A DOSLYNX snad uz zahynul.

 Klienti vetsinou umi transformovat ISO Latin 2 -> kodovani
specificke pro jejich operacni system. A proc by klient mel umet i
jine? Nevidim duvod.

 Navic server ma poskytovat sluzby, takze pokud uz poskytuje ceske
stranky, mel by umet poskytnout vystup ve vsech hlavnich kodovanich
pouzivanych pro cestinu. Minimalne by podle me mel poskytovat ISO
Latin 2 a ASCII.

                                                 Vladimir Michl

*  Name:    Vladimir Michl           Student of Palacky University   *
*  E-mail:  MichlV at risc.upol.cz                                      *
*           Vladimir.Michl at upol.cz                                   *
*  Web:     http://www.upol.cz/~michlv                               *
*  Adress:  U skoly 292                                              *
*           Velky Tynec                                              *
*           783 72                                                   *
*           Czech Republic                                           *