Problem diakritiky na WWW vyresen (mozna)

Jiří Kuchta kuchta at dean.fee.vutbr.cz
Wed Dec 18 08:58:39 CET 1996

Dne 17 Dec 96 v 18:04, napsal(a) Vladimir Michl:

>   Ja to myslel takto. Uzivatele tvori sve stranky pod ruznymi OS napr.
> DOS, UNIX, Windows. Kdyz je budou psat c~esky, pak budou mit kazdy
> jine kodovani. Pak by ale server mel zabezpecit transformaci alespon
> do ISO Latin 2, nez dokument poskytne, takze konverze by
> na nem mela zustat. Asi reknes, uzivatele si stranky mohou nejakou
> utilitkou transformovat do ISO Latin 2. To jo, ale je to pro
> ne pracnejsi. Navic co kdyz cast stromu bude treba namontovana prez
> NFS z windows nebo novelu. Pak si musis stranky drzet ve dvojim
> kodovani a kazda uprava je pracnejsi.

To je pravda, ale současné řešení je právě takové. U nás je prostě
řečeno, že stránky v češtině jsou v ISO-2 a stránky v angličtině v
ISO-1. Je sice pravda, že třeba IA od Microsoftu tím pádem nejde
použít, ale on stejně do těch stránek dodává tolik nesmyslného
balastu, který se pak musí ručně vyhazovat, že je stejně lepší jo
nepoužívat.

----
Ing. Jiří Kuchta   (Jiri Kuchta)
        Technical University of Brno;
        Fac. off Electrical Engineering and Computer Science
        Department of Computer Science and Engineering
        Božetěchova 2; CZ-61266 Brno; Europe; Earth
tel: +42-5-7275-222; +42-5-43167-322  fax: +42-5-41211141
mailto:kuchta at fee.vutbr.cz
http://www.fee.vutbr.cz/~kuchta
Fido: 2:421/13.7