Problem diakritiky na WWW vyresen (mozna)

Bohous Michal michal at fee.vutbr.cz
Thu Dec 19 09:30:38 CET 1996

On Tue, 17 Dec 1996, Vladimir Michl wrote:

>   Ja to myslel takto. Uzivatele tvori sve stranky pod ruznymi OS napr.
> DOS, UNIX, Windows. Kdyz je budou psat c~esky, pak budou mit kazdy
> jine kodovani. Pak by ale server mel zabezpecit transformaci alespon
> do ISO Latin 2, nez dokument poskytne, takze konverze by
> na nem mela zustat. Asi reknes, uzivatele si stranky mohou nejakou
> utilitkou transformovat do ISO Latin 2. To jo, ale je to pro
> ne pracnejsi. Navic co kdyz cast stromu bude treba namontovana prez
> NFS z windows nebo novelu. Pak si musis stranky drzet ve dvojim
> kodovani a kazda uprava je pracnejsi.

1) Upraveny Apache Petra Lampy tohle umi - lze uvest, v jakem kodu jsou
dokumenty na serveru a pro kazdy adresar lze uvest, v jakem kodu jsou
dokumenty v tomto adresari (lze uvest pro kazdy jazyk zvlast).

2) Nicmene ROZMUNE reseni je to, ze dokumenty jsou v jednom kodu, jinak
serever nemuzete slusne spravovat: nez opravite jakykoliv preklep
kdekoliv, musit zjistit, v jakem kodu ten dokument vlastne je. Kdyz ho
presunete jinam, musite ho pripadne prekodovat ..., fuj!

Ani s tim pristupem pres NFS to neni nic moc: nekdo prejde z DOS na
Windows a je v ...

>  Navic server ma poskytovat sluzby, takze pokud uz poskytuje ceske
> stranky, mel by umet poskytnout vystup ve vsech hlavnich kodovanich
> pouzivanych pro cestinu. Minimalne by podle me mel poskytovat ISO
> Latin 2 a ASCII.

Ale jiste, to prece poskytuje. Podivejte se treba na
http://www.fee.vutbr.cz

						Bohous
Bohumil Michal                                mailto:michal at fee.vutbr.cz
                                              http://www.fee.vutbr.cz/~michal