TCP maximum segment size a Win NT

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Fri Feb 9 13:45:37 CET 1996

> Nemohl by nekdo vysvetlit proc jsou WIN Nt tak citlive na
> TCP maximalni velikost segmentu? metodou pokusu a omylu jsem dospel k
> velikosti 966 se kterou jeste behaji WWW i FTP pres Trumpet winsock.
> 967 uz ne. Zkusebni server byl emwac.faf.cuni.cz.
> U www se browser spoji, je connected a waiting for reply a pak uz nic.
> U ftp probehme login obrazovka a skonci to u overeni passwordu.
> Ma s tim nekdo nejake zkusenosti? Pripadne muze nekdo zkusit trosku
> zaexperimentovat se svym winsockem? Je mozne, ze to zpusobuje moje
> [...]

To je vlastnost, nikoli chyba. Vizionar Bill totiz mysli na informacni
superdalnice a ty budou nepochybne pouzivat nejprogresivnejsi soucasnou
technologii - ATM. Ta, jak znamo, prepravuje data v prtavych bunkach
konstantni velikosti (tusim 48 bajtu). Jelikoz Bill dba na zpetnou
kompatibilitu, rozhodl se postupne zmensovat velikost datagramu, ktere
bude jeho SW podporovat. S kazdou novou verzi bude dotycna velikost
klesat, az konecne Win 2000 RT (Revolution Technology) budou prijimat jen
datagramy o velikosti 48 bajtu  :-)

Pred jistou dobou si tady kdosi stezoval presne na tento problem. Kdyz
jsem pri te prilezitosti prohlasil, ze Windows (libovolne odrudy)
nepovazuji za vhodnou platformu pro Internetovske servery, bylo
mi vysvetlovano, ze chyba je v konektivite a to, ze problemy delaji jen
Windows servery, neni podstatne. Neverim.

Mimochodem - vrele doporucuji precist si clanek kolegu Rudisara,
Rudisara a Kouly "Windows NT versus sitove protokoly, heterogenni site,
Internet..." v Microsoft News podzim '95. Ja jsem neveril vlastnim ocim,
co vsechno Win NT neumi a musi se do nich doplnovat (v textu nebylo jasne
receno, zda se jedna o komercni nebo volne siritelne produkty, ale
vyznivalo mi to spis jako komercni) - napriklad DNS nebo SMTP. Vubec se
nemluvi o smerovacich protokolech a mam tuseni, ze v tehle oblasti jsou NT
velmi slabe v kolenou. Celkovy dojem byl, ze nazev odpovida a Win NT
skutecne stoji spise proti (versus) Internetu.

Dovolim si jeste jednou zopakovat sve doporuceni: pouzivejte Linux.
Stejneho vykonu dosahnete s podstatne slabsi (tedy levnejsi) technikou,
navic je system zdarma. Usetrene penize investujte do skoleni nebo
literatury a ocekavane naklady na SW (pro Unix sezenete kvalitni programy
zdarma) investujte nejak rozumneji. S Linuxem se bude obtizneji zacinat,
ale dojedete dal a lacineji. Na okraj: pomoci produktu Samba a LinuxWare
muzete nabidnout Linuxove disky uzivatelum WfW a NetWare.

Preji vsem pekny vikend

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-5227-374          Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-5100-865          Czech Republic