Win NT x Linux (Re: TCP maximum segment size a Win NT)

Jan Korycan Jan.Korycan at proinfo.cz
Sun Feb 11 11:48:28 CET 1996

Tak ja si taky prilozim sve polinko ....

> [...]
> Rudisara a Kouly "Windows NT versus sitove protokoly, heterogenni site,
> Internet..." v Microsoft News podzim '95. Ja jsem neveril vlastnim ocim,
> co vsechno Win NT neumi a musi se do nich doplnovat (v textu nebylo jasne
> receno, zda se jedna o komercni nebo volne siritelne produkty, ale
> vyznivalo mi to spis jako komercni) - napriklad DNS nebo SMTP. Vubec se
> nemluvi o smerovacich protokolech a mam tuseni, ze v tehle oblasti jsou NT
> velmi slabe v kolenou. Celkovy dojem byl, ze nazev odpovida a Win NT
> skutecne stoji spise proti (versus) Internetu.

DNS a SMTP je mozne sehnat pro Windows NT zdarma, co se tyce routovani je
standardne k dispozici RIP. Pokud chce nekdo neco vic, staci doinstalovat
Multiprotocol Router (ktery je free).

> Dovolim si jeste jednou zopakovat sve doporuceni: pouzivejte Linux.
> Stejneho vykonu dosahnete s podstatne slabsi (tedy levnejsi) technikou,
> navic je system zdarma. Usetrene penize investujte do skoleni nebo
> literatury a ocekavane naklady na SW (pro Unix sezenete kvalitni programy
> zdarma) investujte nejak rozumneji. S Linuxem se bude obtizneji zacinat,
> ale dojedete dal a lacineji. Na okraj: pomoci produktu Samba a LinuxWare
> muzete nabidnout Linuxove disky uzivatelum WfW a NetWare.

Myslim, ze se tu srovnava nesrovnatelne. Jisteze jako file server bude
Linux levnejsi ale u toho jste asi tak skoncili. Jeste nikde jsem
nezakopl a zadny SQL server pro Linux o moznostech managementu stanic
jaky umi SMS (pro nezasvecene Systems Management Server - managementu
pres SNMP se to sice nevyrovna, ale umi docela peknou a jednoduchou
spravu Win stanic na siti a distribuci software) si muze nechat Linux
jenom zdat. Nehlede na to, ze u free produktu, jako je Linux, muze v
nekterych pripadech pokulhavat autorska podpora.

Na zaver bych chtel dodat, ze MS nemam rad, jsem spise UNIXak, ale zda se
mi, ze NT uz zacinaji byt docela slusnym operacnim systemem. Presneji receno -
jedinym skutecnym operacnim systemem od Microsoftu.

Zdravi

						Jan Korycan