TCP maximum segment size a Win NT

Petr Simek petrsi at entu.cas.cz
Mon Feb 12 10:25:47 CET 1996

Podobny problem jsme resili take u nas. Pri pripojeni na NTcka spojeni
po case zatuhlo (FTP). Problem byl v nasledujicim - routery mezi zkusebni
stanici a NTckama (cisco a PCrouter) mely nastavenou velikost IP datagramu
asi 1024. Po ceste doslo k fragmentaci a to byla pro NTcka rana pod pas :-)
Po te co jsem prelozil PCrouter s MTU 1514 a na cisco nastavil take 1514
tak to zacalo bez problemu chodit. Puvodne jsem si myslel, ze problem
je v DOS/WIN klientu (NCSA), ale kdyz jsem se na ne (NTcka) nakonektil z UNIXu
ktery predtim s jinym UNIXem (HP-UX - Linux) behal dobre pres linku s MTU 296
tak se to chovalo uplne stejne spatne, dokud jsem nezvedl to MTU. U NCSA telnetu
je to jasne - ten zacne na konsoli 'plakat' ze mu prisel fragmentovany
datagram a ze nevi co s tim, ale ze NT jsou podobny .hit jsem netusil.

> To je vlastnost, nikoli chyba. Vizionar Bill totiz mysli na informacni
> superdalnice a ty budou nepochybne pouzivat nejprogresivnejsi soucasnou
> technologii - ATM. Ta, jak znamo, prepravuje data v prtavych bunkach
> konstantni velikosti (tusim 48 bajtu). Jelikoz Bill dba na zpetnou
> kompatibilitu, rozhodl se postupne zmensovat velikost datagramu, ktere
> bude jeho SW podporovat. S kazdou novou verzi bude dotycna velikost
> klesat, az konecne Win 2000 RT (Revolution Technology) budou prijimat jen
> datagramy o velikosti 48 bajtu  :-)

Bill by mel koupit par lidi co napsali jadro nejakeho UNIXu a nechat si
od nich udelat opravdove TCP/IP do svych NT.

> Pred jistou dobou si tady kdosi stezoval presne na tento problem. Kdyz
> jsem pri te prilezitosti prohlasil, ze Windows (libovolne odrudy)
> nepovazuji za vhodnou platformu pro Internetovske servery, bylo
> mi vysvetlovano, ze chyba je v konektivite a to, ze problemy delaji jen
> Windows servery, neni podstatne. Neverim.

Pokud si male MTU vykladate jako chybu v konektivite pak ano.

> [...]
> nemluvi o smerovacich protokolech a mam tuseni, ze v tehle oblasti jsou NT
> velmi slabe v kolenou. Celkovy dojem byl, ze nazev odpovida a Win NT
> skutecne stoji spise proti (versus) Internetu.
>
> Dovolim si jeste jednou zopakovat sve doporuceni: pouzivejte Linux.
> Stejneho vykonu dosahnete s podstatne slabsi (tedy levnejsi) technikou,
> navic je system zdarma. Usetrene penize investujte do skoleni nebo
> literatury a ocekavane naklady na SW (pro Unix sezenete kvalitni programy
> zdarma) investujte nejak rozumneji. S Linuxem se bude obtizneji zacinat,

Kdo nezna UNIX bude zacinat velice obtizne - naopak kdo zna trochu windows
(hodne lidi) zacne s NT bez problemu (jejich velka vyhoda).

> ale dojedete dal a lacineji. Na okraj: pomoci produktu Samba a LinuxWare
> muzete nabidnout Linuxove disky uzivatelum WfW a NetWare.
                                                   ^^^^^^^
To je zajimave - nevite jestli to nabizi take stejny zpusob sdileni tiskaren ?
Mam na mysli jestli to spolupracuje s Novellskym rprinterem.