Win NT x Linux (Re: TCP maximum segment size a

Jan Musil jan.musil at sap-ag.de
Mon Feb 12 11:47:07 CET 1996

Dobry den.

Taky si prilozim :-).
:Tak ja si taky prilozim sve polinko ....

:> ale dojedete dal a lacineji. Na okraj: pomoci produktu Samba a Linux
:> muzete nabidnout Linuxove disky uzivatelum WfW a NetWare.
:Myslim, ze se tu srovnava nesrovnatelne. Jisteze jako file server bude

Souhlas.

:Linux levnejsi ale u toho jste asi tak skoncili. Jeste nikde jsem
:nezakopl a zadny SQL server pro Linux o moznostech managementu stanic
:jaky umi SMS (pro nezasvecene Systems Management Server - managementu
:pres SNMP se to sice nevyrovna, ale umi docela peknou a jednoduchou
:spravu Win stanic na siti a distribuci software) si muze nechat Linux
:jenom zdat. Nehlede na to, ze u free produktu, jako je Linux, muze v
:nekterych pripadech pokulhavat autorska podpora.

Timto by se tu dala rozpoutat velka valka o tom, zda je dostatek aplika-
ci pro Linux nebo ne. Mnozi mohou namitat, ze mame prece iBCS a s tim uz
si muzeme doprat opravdova kouzla - znam cloveka, kteremu takto beha
Informix OnLine 5.01 pro SCO na Linuxu, zcela bez problemu. Takze Linux
ma moznost provozovat software 'srovnatelny' s MS SQL Serverem. Nechme
prihlouplych zabomysich valek. Vzdy budou priznivci Linuxu a Windows NT
vest spory o tom, co je lepsi. Dulezite je podivat se na vztah techto
systemu v oblasti naroku na trh. Zatimco Linus si naroky na ziskani trhu
necini vubec zadne, Bill Gates prohlasuje, ze do dvou az tri let budou
Windows NT na vetsine serveru. Tato slova byla vyrcena v patek 9.2. zde
ve Walldorfu samotnym bossem Microsoftu. Nevim, zda se toho mame bat
nebo se na to tesit. Pokud se bude NT ubirat cestou, jakou sel UNIX mame
jistou sanci, ze se z tohoto systemu stane opravdovy OS se spoustou
nastroju (i kdyz budu nostalgicky postradat prikazovou radku :-).
Pokud pujde Microsoftu pouze o zisky, muzeme se dockat nepekneho konce.
Lecos o zamerech MS prozrazuje i pohled na vyvoj trhu v poslednich
dvou letech. Zatimco prodej UNIXovych OS stoupl o 5%, Microsoft se svymi
NT dosahl neuveritelneho rustu o 216% - to by melo byt varujici. Jedinym
uklidnenim nam muze byt to, ze v oblasti absolutnich cisel je vetsina
_ZATIM_ na strane UNIXu, ale pouze v oblasti neintelskych stroju.
Prodejci UNIXu pro Intel paltformy jako je Interactive a SCO zaznamenali
techto letech pokles prodeje o cca 10%. Nemluve o UnixWare, jehoz prodej
poklesl o celych 23% (ten uz opravdu umira a prevteluje se do havu SCO).
Samozrejme neni mozne do teto statistiky zahrnout i uzivatele Linuxu,
BSD a ostatnich free nebo shareware systemu. Co jsem tim vsim chtel
rici?  Opravdu nezalezi na nasich sporech o kvalitach Linuxu a NT,
rozhodujici pri prosazovani standardu je podil na trhu a pan Gates si
rekl, ze novym standardem se stanou Windows a jde si tvrde za svym.
Nerikam, ze mame jen tupe sedet a prihlizet, ale hlavni tiha v boji o
novy standard nebude spocivat na nas (uzivatelich Linuxu).

:Na zaver bych chtel dodat, ze MS nemam rad, jsem spise UNIXak, ale zda
:se mi, ze NT uz zacinaji byt docela slusnym operacnim systemem.
:Presneji receno - jedinym skutecnym operacnim systemem od Microsoftu.

To jsme na tom stejne :-), az na to ze si myslim, ze opravdovy cas NT
jeste nenastal. Stale je pohodlnejsi (pro mne) pracovat s UNIXem a je
mi jedno jestli je to Linux, AIX, HP nebo Digital UNIX (omlouvam se vsem
systemum, se kterymi jeste delam a nejmenoval jsem je :-).

                                                      KrucifiX UniX
                                                            Honza