TCP maximum segment size a Win NT

Jiri Kvarda kvarda at vc.cvut.cz
Mon Feb 12 15:03:45 CET 1996

At 13:10 12.2.1996 +0100, you wrote:

>To je presne duvod, proc jsem vlastne psal. Nazor "Win NT se snadno
>nainstaluji" tady padl i v nekolika dalsich dopisech. Nikdy jsem to
>nezkousel, ale domnivam se, ze je to pravda. S Windows se daleko snadneji
>zacina a rozjezd je rychlejsi. V okamziku, kdy se zacnou ukazovat slabiny
>a dalsi postup vazne, uz clovek de facto nemuze zpatky.
>
>Vec, ktere se vyslovene bojim, je pristup typu "Kazdy trouba spravcem site
>za pet minut. Klikni sem - klikni tam a uz to jede, uz to fici."

OK. Asi na tom neco je, ale doufam ze kvuli tomu nekoho od MS nenapadne
tu instalaci komplikovat.
                           :-))

Jsem ale toho nazoru, ze NT nabizeji i nektere vlastnosti, ktere oceni i
pouceny spravce.
                  (Alespon si to namlouvam ze za takoveho mohu povazovat :-)))

Pokud chcete mit na WWW serveru nejaky formular, volbu cestiny apod. narazite
na nutnost programovat CGI skripty. Obvykle Vas dostupne skripty vzdy v necem
neuspokoji tak jak chcete upravit nebo si udelat vlastni.
Samozrejme byste mohl upravit nebo vyrobit nejaky Perl skript, ale takove
reseni degraduje vykon Vaseho WWW serveru at jde o NT nebo Linux. Nejde v
podstate
o nic jineho nez princip z BASICu: zdrojovy text je interpretovan za chodu.

Pak zakonite skoncite u C (nebo C++). A osobne se domnivam, ze komfort
prostredi Visual C++, Borland C++ a podobnych bude Linux vzdy jen dohanet.
Pritom podle mne nejde o nejaka pekna okenka, toolbary apod., ale o nastroje,
ktere mi umoznuji rychle se ve zdrojovem textu vyznat a odstranovat chyby
(napr. barevne zvyrazneni klicovych slov jazyka a vypoznamkovanych casti,
browsing list, zobrazeni stromu trid s dedicnostmi apod.).
Dusledkem toho vseho je, ze na NT vytvorite efektivni CGI skript v C rychleji.

Dalsi vyznamnou vlastnosti je integrace s databazemi. Pokud na Vasem pracovisti
mate ruzna PC (DOS, Windows) a na nich ruzni zamestnanci bastli nejake databaze
je typicky priklad. Vaseho sefa pak napadne: tuto databazi bychom meli
zpristupnit
na WWW serveru.
Mnoho WWW serveru pro NT obsahuje podporu pro ODBC primo v sobe.
Napr. Purveyor ma v sobe "wizard", ktery vytvori HTML stranu dotazujici se
do databaze v Accesu nebo SQL serveru. Takze cely problem vystaveni teto
databaze pak spociva v exportu do .DBF ze zdrojove databaze a importu do Accesu
(pokud to chcete udelat co nejjednoduseji). Jinak bych tu databazi mohl
provozovat
ale i na SQL serveru, ORACLE apod. a nemuselo by to ani byt na tomtez stroji.

S pozdravem,

Jiri Kvarda                       Czech Technical University
e-mail: kvarda at vc.cvut.cz         Computer Center, ICSC
tel.: +42 2 2435 3306             Prague, Czech Republic