TCP maximum segment size a Win NT

Rudisar Ladislav rudisar at faf.cuni.cz
Tue Feb 13 07:38:09 CET 1996

Kdyz uz byl citovan nas clanek, ktery sice vysel na podzim, ale i pan
Satrapa urcite vi jak dlouho trva nez clanek vyjde, musim se take ozvat a
nektere fikce ponapravit.

> To je vlastnost, nikoli chyba. Vizionar Bill totiz mysli na informacni
> superdalnice a ty budou nepochybne pouzivat nejprogresivnejsi soucasnou
> technologii - ATM. Ta, jak znamo, prepravuje data v prtavych bunkach
> konstantni velikosti (tusim 48 bajtu). Jelikoz Bill dba na zpetnou
> kompatibilitu, rozhodl se postupne zmensovat velikost datagramu, ktere
> bude jeho SW podporovat. S kazdou novou verzi bude dotycna velikost
> klesat, az konecne Win 2000 RT (Revolution Technology) budou prijimat
jen
> datagramy o velikosti 48 bajtu  :-)

Ano default je TCPIP nastaveno tak, aby behalo dobre na funcnich linkach,
ale dle me 19,6 staci. Jede na to treba cela sit Autocontu Praha.
Pro poruchove linky je navod v MS Knowledge base a tusim v Resource Kitu
jak a co nastavit.

> Pred jistou dobou si tady kdosi stezoval presne na tento problem. Kdyz
> jsem pri te prilezitosti prohlasil, ze Windows (libovolne odrudy)
> nepovazuji za vhodnou platformu pro Internetovske servery, bylo
> mi vysvetlovano, ze chyba je v konektivite a to, ze problemy delaji jen
> Windows servery, neni podstatne. Neverim.

Provozujeme WWW, FTP, atd. na NT (zcela vse jiz nemame zadny Unix)
a nikdo si nestezuje. Myslim, ze ani Bill nemuze rucit za kazde individum
v siti, kteremu neco nejde. To je bezne na vsech OS nejen na NT.

> Mimochodem - vrele doporucuji precist si clanek kolegu Rudisara,
> Rudisara a Kouly "Windows NT versus sitove protokoly, heterogenni site,
> Internet..." v Microsoft News podzim '95. Ja jsem neveril vlastnim
ocim,
> co vsechno Win NT neumi a musi se do nich doplnovat (v textu nebylo
jasne
> receno, zda se jedna o komercni nebo volne siritelne produkty, ale
> vyznivalo mi to spis jako komercni) - napriklad DNS nebo SMTP. Vubec se
> nemluvi o smerovacich protokolech a mam tuseni, ze v tehle oblasti jsou
NT
> velmi slabe v kolenou. Celkovy dojem byl, ze nazev odpovida a Win NT
> skutecne stoji spise proti (versus) Internetu.
Soucasny stav, ktery je totozny z dobou vyjiti onoho clanku:
DNS obsahuje RK 3.51 (funguje bez problemu jako primary i secodary)
SMTP free gwy je na CICA archivu
SMTP, POP3 server free IMS od EMWAC UK
RIP - MPR od Microsoftu (soucast SP2, SP3 free na EMWACu CZ)
Budouci stav:
DNS, RIP integrovano v NT
SMTP, X.400 - MS Exchange Server
SMTP, POP3 - free EMWAC UK
IIS (WWW, GOPHER, new FTP server, klienti pro vsechny platformy) taktez
soucasti novych NT. Nyni zdarma pro NT 3:51 na Internetu.
atd.
> Dovolim si jeste jednou zopakovat sve doporuceni: pouzivejte Linux.
> Stejneho vykonu dosahnete s podstatne slabsi (tedy levnejsi) technikou,
> navic je system zdarma. Usetrene penize investujte do skoleni nebo
> literatury a ocekavane naklady na SW (pro Unix sezenete kvalitni
programy
> zdarma) investujte nejak rozumneji. S Linuxem se bude obtizneji
zacinat,
> ale dojedete dal a lacineji. Na okraj: pomoci produktu Samba a
LinuxWare
> muzete nabidnout Linuxove disky uzivatelum WfW a NetWare.

Doporuceni je to velmi odvazne. Zkuste si treba zmerit vykon fileserveru
NT
a LInuxu s Sambou, disky nabidnete to ano ale 5-10x pomalejsi.

Rozhodne bych nerad, aby to vyznelo jako doporuceni NT, ale nevydrzel
jsem nereagovat na velmi zaujate prispevky v teto diskuzi. Kdyby pan
Satrapa znal NT tak jako Linux kdovi jak by to bylo s tim doporucenim.

Zdravi,
#
# Ladislav Rudisar
# European Microsoft Windows NT Academic Center (EMWAC CZ)
#    URL: http://emwac.faf.cuni.cz
# Faculty of Pharmacy, Charles University
#    URL: http://www.faf.cuni.cz, http://www.cuni.cz
# Heyrovskeho 1203, 500 05 Hradec Kralove
# Czech Republic
#
# tel. +42-49-5210835
# fax  +42-49-5210002