TCP maximum segment size a Win NT

Petr Simek petrsi at entu.cas.cz
Tue Feb 13 09:30:27 CET 1996

> Doporuceni je to velmi odvazne. Zkuste si treba zmerit vykon fileserveru
> NT
> a LInuxu s Sambou, disky nabidnete to ano ale 5-10x pomalejsi.

Kdysi jsem tohle udelal nikoliv s NT ale Linux/samba proti Netware.
Vyslo mi ze pokud Linux ani Novell nic dalsiho nedelali pak byl prenos
pod netware asi o 10-15% rychlejsi. Neznam rychlost NT (mereni jsem nedelal)
ale vzhledem k tomu ze hodnoty ktere mi vychazely byly na hranici prenosovky
ethernetu predpokladam ze NT na tom budou prakticky stejne. Problem je
v tom , ze nejde dost dobre srovnavat cisty file server se systemem kde
file server je pouze uloha - verim tomu ze kdyz bych linux vyhradil pouze
pro sambu tak ze na tom nebude o nic hure nez NT. Pokud na NTckach spustim
dalsi aplikace WWW apod - tak jejich vykon coby file serveru pujde taky
dolu zrovna jako u netware. Mimochodem stalo se mi nasledujici - NT server,
k nemu pripojena jedna stanice, spustil jsem kopirovani asi 300MB ze site
na lokal. Slo to velice rychle, pak jsem spustil na NT CorelDraw - prenos
se ponekud zpomalil (ne moc) ale na siti se zacalo objevovat velke mnozstvi
kolizi, presto ze v ni byly jen dve stanice.