WinNT a Linux [RE: TCP maximum segment size a Win NT]

Marek Kubita marek at exprit.cz
Tue Feb 13 14:18:37 CET 1996

> ... Pokud jste myslel NFS, tak k tomu Linux nepotrebuje Sambu a
> zatim tady kazdy o Sambe mluvil a tedy minil NetBIOS nad TCP/IP. A
> ten je podle mych zkusenosti rychlejsi nez NFS i mezi dvema Unixy
> (Linux, Irix, HP-UX).

To je divne: NFS (ted myslim Network File System co vymyslel Sun a je
standardem na unixu) by melo byt rychlejsi nez Samba, uz jen proto,
ze pouziva UDP a ne TCP. I v dokumentaci k Sambe je zmineno, ze od ni
nelze cekat velky vykon. Me zkusenosti (samba na SCO, klienti  WfW,
srovnavano s NFS klientem z PC/TCP 2.31) to take potvrzuji.

Hlavni puvab Samby je v tom, ze  WfW/W95 klienti mohou sdilet unixove
disky bez zvlast kupovanych NFS klientu; urcite by nebyla tak
popularni, kdyby v TCP/IP pro WfW a W95 byla standardni podpora NFS.
---
   Marek Kubita _____ marek at exprit.cz
   System Support ___
   Exprit Ltd. ______ Prague, Czech Rep.