Kamenici a Netscape

Vladimir Solnicky (Vladimír Solnický) <vs@utia.cas.cz> vs at utia.cas.cz
Tue Feb 27 16:44:38 CET 1996

On Tue, 27 Feb 1996, Vysehradsky Jan - CIKS, l.599, 119sb wrote:

> ktere budou na takovych WWW strankach vystaveny budou urceny
> prakticky vyhradne pro vnitrni potrebu skoly, a zde jsme se az na
> skutecne vyjimky dali cestou Netscapu, prip. Internet Exploreru.
> Problem zahranicnich navstevniku bude resen anglickou mutaci.

  Uz zde zaznelo, ze Netscape ve Windows zobrazi stejnou stranku jinak nez
Netscape napr. v HP-UX (mysleno pri beznem nastaveni). Proc tedy porad
operujete jen prikazem Netscape, kdyz vhodne nakonfigurovany Mosaic pod
Windows Vam stejnou stranku zobrazi stejne jako Netscape. Navic
nevysvetlujete, jak budete resit problem ceskych navstevniku nikoliv z
Vasi skoly.

> Za druhe - souboru tam vystavenych budou radove tisice a budou je tam
> zarazovat lide, kteri sotva prosli zakladnim kursem ovladani PC a
> neni v lidskych silach jim efektivne sdelovat cokoliv o problemech
> kodovani (prozatim). Jak mi totiz vysvetlili studenti, kteri tomu
> zrejme rozumi - neni to zas tak jednoduche dat proste uzivateli
> vybrat. Udajne se stejne musi udrzovat zdrojove texty v nekolika
> ruzne kodovanych verzich. (Pokud vite o necem lepsim, sem s tim.) A

  Vasi studenti se myli, prohlednete si archiv konference Net a dopis
ohlasujici balik SaCzech. Tj. staci jeden zdrojovy text a jeden odkaz na
stranku s vyberem kodovani. Nebo ani to ne a jen si zmenit URL, pokud chci
jine kodovani.

> takovych lidi "hodne moc" a brat v takove situaci ohled na "0.001%"
> uzivatelu UNIXu je plytvani silami. (Sorry, ale zde se asi

  Nevim, kolik uzivatelu pouziva Unix u Vas; pokud jste to ale myslel
celosvetove, tak by Vas pomer znamenal radove tisic prodanych kusu Unixu
jakychkoliv variant. A to, doufam, nemyslite vazne. A pokud vezmeme Vasi
aplikaci, tak bych rek, ze procento unixovych pocitacu pripojenych k
Internetu je _mnohem_ vetsi nez procento DOS/Windows pocitacu pripojenych
k Internetu. Coz zase hraje proti Vasemu cislu.

|  |  Bc. Vladimír Solnický (Vladim\'{\i}r Solnick\'y)
|  |  Ústav teorie informace a automatizace Akademie věd ČR
 \/   Pod vodárenskou věží 4, 182 08 Praha 8-Libeň
tel. (02) 6605/2212 nebo 2364, telefax: (02) 688-4677,
el. adresa: vs at utia.cas.cz, ftp: ftp.utia.cas.cz:/pub/income/vs,
Pavučina: http://www.utia.cas.cz/user_data/vs/vs-home-cz.html