Adresa podle dotazu (DNS)

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Fri Jan 5 08:22:48 CET 1996

> Proc by nameserver nemohl mit (teoreticky!!!) v konfiguraku napsane, ze pro
> sit XXX.XXX.XXX.XXX s maskou QQQ.QQQ.QQQ.QQQ vraci jednu adresu jinak
> jinou.... (to je presne nas pripad). Mne jen zajimalo, jestli to EXISTUJE
> nebo to bude muset byt nas hack.

Pro jedno jmeno muze byt v DNS IP adres (A-zaznamu), co hrdlo raci -
typicky napriklad routery mivaji jedno jmeno pro vsechny sve IP adresy.
Kdyz se resolver zepta na dotycne jmeno, dostane seznam vsech jemu
prirazenych IP adres. Pokud ho psal nekdo, kdo ma mozek v hlave,
samozrejme si z nich vybere to, ktere je s pocitacem ve stejne podsiti.
To znamena provede se volba, o kterou Vam jde, ale na strane klienta,
nikoli serveru. Nejsem si jist, jestli je takove chovani klienta primo
narizeno v dotycnem RFC, vetsina implementaci ho urcite bude dodrzovat.

Ovsem i kdyby se tak nakrasne nechoval a vybral si stupidne treba prvni ze
ziskanych adres, nic strasneho se nestane. Pokud v siti nestrasi, bude
smerovaci informace pro prislusnou podsit ukazovat na nas viceadresny
pocitac (presneji na jeho prilehlou adresu), takze datagramy budou opet
smerovany primo tam, kam potrebujete.

Muzete samozrejme bastlit DNS server, ale nevidim, co byste tim ziskal. Na
viceadresne pocitace se pamatuje a IP i DNS by se pro ne melo chovat
korektne.

Preji vsem pekny den

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-5227-374          Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-5100-865          Czech Republic