.cz kontra .ostatni

Daniel Docekal daniel at codalan.cz
Tue Jan 9 13:21:02 CET 1996

On Tue, 9 Jan 1996 13:07:06 +0100 you wrote:

>nekolika dni snad bude hotova nova verze Parkera, od ktere si slibuje
>vyrazne vyssi vykon.

To rad slysim :)

>strance s dotaznikem maji. Pokud se tyce velikosti a data vzniku souboru
>v archivech, Jirka je chce co nejdrive dodelat.

To taky rad slysim :)

>Obrazky s klikou jsou celosvetovy slagr. V Internetu na ne narazite na
>kazdem kroku. Nevim, proc by domaci servery mely byt vyjimkou. Obrazky
>jsou to, co dela WWW popularnim. To je proste fakt. Jedine, co se s tim da
>delat, jsou vyrovnavaci pameti na vsech urovnich.

Ja pouzivam WWW pro informace, a vetsinou, pokud je chci dostat HODNE
rychle, sahnu na LYNX a na graficky browser zapomenu - a to ze na
uvodni strance je _jenom_ obrazek s klikou mi pije krev a stoji me to
cas. Proc ne, sam delam novou tvar www.codalan.cz (a i tam snad bude
obrazek s klikou), ale delam ji tak aby prvni co uzivatel dostane byla
moznost provest prvni rozhodnuti - a to co nejrychleji a nejsnaze, tj.
minimum obrazku (a pokud nejake, tak takove co spadnou do jeho cache a
bude je moci pouzit jeste aspon stokrat). Navic delam to ze JEDNODUCHA
stranka je prvni, pokud nekdo chce supergrafiku ma moznost volby ji
ziskat, a ne opacne, tj. super grafika nejprve a text (nebo mene
grafiky) jako volitelne.

>Causa News: U News se vicemene predpoklada, ze mate server ve sve lokalni
>siti. Proto mnoho serveru na dotazy odjinud vubec neodpovida. Jestlize Vam
>dovoli cist, uz to je znakem nadprumerne benevolence. Nicmene volnost
>cteni neznamena nic jineho, nez vyssi zatez serveru a linky.

Zeptam se teda jinak - KDE mam vzit news server jako uzivatel
(napriklad) domeny login.cz (SpiNet, muj "domaci" account"), kde mam
vzit news server jako uzivatel codalan.cz (jsa pripojen primo na
anet.cz), ktery je nejlepsi? koho se na to mam zeptat? proc se novym
uzivatelum nedavaji nejake "pseudozavazne" pokyny aby se predchazelo
zbytecnemu behani zbytecnych paketu?

Daniel

* Daniel Docekal, Computer Data a.s., Trebohosticka 2283
* 100 00  Praha 10, Tel. 42-2-7078325, Fax. 42-2-703875
* e-mail, daniel at mail.codalan.cz, or codalan at login.cz
* http://www.codalan.cz, ftp://www.codalan.cz