Jak pouzivat news servery?

Michal Meloun MELOUN at miracle.cz
Thu Jan 11 09:33:57 CET 1996

Na konstruktivni dotaz vzdy rad odpovim :-)

> Chci se tedy zeptat (zejmena spravcu news serveru):
>
> - jak NEJLEPE pouzivat news servery?
No vetsinou to byva libovolny news reader:-)
Tedy pokud to dovoluje kapacita pripojeni. News server je staveny a
optimalizovany pro on line provoz.

> - podporuji zdejsi servery IHAVEM
Pokud vim, tak valna vetsina serveru jede INN1.4 (ci jeo opravy od
sec1 az po unoff3) a IHAVEM neumi.

> - jak mam pozadat napr. news.felk.cvut.cz aby mi pravidelne zasilal
> informace o novych clancich a ja si je potom mohl pres iHave
> vyzvednout
> ( a usetril tak mnoho casu a mnoho sitovych prenosu) a distribuovat si
> je po vlastni domene (codalan.cz) a netrapil tak news.felk (napriklad)
> dotazy kazdeho z mych uzivatelu?

No, "prirozeny" (pardon, lepsi slovo me nenapadlo) zpusob je ten, ze
si postavite vlastni news server a ja do nej budu posilat pouze
vybrane prispevky - tedy normalni feed. Dalsi mozna varianta je
pokusit se ziskat caching proxy news serv - ale tady nevim, jestli
vubec existuje nejaka provozovatelna verze.

Dalsi moznost je (opet po domluve) nechat si posilat newsy mailem.
Nicmene tuto moznost zrovna nepodporuji (sendmail je pekny zrout
pameti a vykonu procesoru a pri zdejsim provozu listervu ...)

> - jak/koho pozadat pokud bych rad videl nejaky list ktery neni k
> sehnani?
Nejlepsi kontakt je spravce serveru, ze ktereho ctete newsy.
Problemy vetsinou byvali s alt skupinami, kde je vyvoj zacne
chaoticky. Snazim se sice pravidelne pridavat skupiny, ve kterych je
nejaky provoz, ale to se musi delat rucne.

> - jak je to s cestinou na zdejsich news serverech? jak je to s MIME?
S newsy je situace podstatne horsi nez s mailem. Moje doporuceni je v
newsech cestinu nepouzivat.

> - jake je omezeni delek prispevku? je vubec nejake?
To zalezi na tom kterem spravci serveru. Valna vetsina ma
nastaveno omezeni radove na 100k.

> - jak omezuji servery pristup? je podminkou aby masina co se
> pichne treba na news.felk byla zapsana v DNS? kdyz neni, muze cist?
> muze psat? nebo nesmi nic?

Opet konfiguracni parametr. Prakticky nikdo nepovoluje post bez radne
registrace.
Na news.felk.cvut.cz smi postovat jem masiny z domen cz a sk (tedy
zaregistrovane masiny), cist smi zatim kdokoli.

                                        Michal Meloun