Jak pouzivat news servery?

Michal Meloun MELOUN at miracle.cz
Thu Jan 11 17:29:51 CET 1996

> Pokud to dokazi dobre vysvetlit, tak zde je strucne vysvetleni.
> Moznost iHave
> zajistuje sanci usetrit praci newsserveru a nepouzi NEWNEWS prikaz
> proti kterym tady nekteri jedinci brojili. newsserver v takovemto
> pripade sdeli svemu pripojenemu uzivateli/serveru ktere nove zpravy
> dostal tim, ze mu SAM posle seznam doslych zprav (s jejich cislem).
> Toto posilani dela automaticky v urcitych intervalech. Uzivatel (nebo
> druhy server) potom pomoci iHave prikazu muze vybrat nabizene zpravy
> primo pomoci odkazu cislem a nemusi se dotazovat serveru na novinky a
> [...]

Ale ne, tohle ale neni pravda.
IHAVE (jak ostatne odpovida anglickemu prekladu "I have") je prikaz,
kterym server zajistujici "feed" (tedy plneni serveru) oznamuje
jinemu serveru, ze ma novou zpravu. Podotykam, ze je rec o feedu,
nikoli o komunikaci server <-> news reader (ten pouziva  pro obdobnou
akci prikaz "POST"). Tenhle prikaz je sice v helpu (jedna se o server
INN1.4), ale vraci chybovy kod "480 (Transfer permission denied)".

Tedy trochu obecneji:
NNTP server rozpoznava dva typy pripojeni:
1) Mode feed - pro predem nakonfigurovane spojeni s jinym news
   serverem. Pri tomto druhu spojeni je mozne pouzit prikaz IHAVE.

2) Mode reader - pro spojeni s news readerem. Pri tomto druhu spojeni
   neni mozno pouzit prikaz IHAVE.

Implementacne jde o dva rozdilne programy - kazdy se hodi jen pro tu
akci, pro kterou byl napsan. Program pro "feed" nelze pouzit pro
cteni a naopak.

Ta metoda, kteru tu popisujete, je velice blizka standardnimu
propojeni news serveru (jedina vec je to, ze oba dva navzajem
komunikujici servery musi byt spravne nakonfigurovany, s tim, ze
prevazna cast rizeni je na strane nadrizeneho serveru).
V newsech neexistuje neco takoveho, jako je v mailu POP3 protokol,
takze (podle meho) vam zustavaji jen dve moznosti.
a) pouzivat normalni news reader
b) postavit si vlastni news server a brat na nej nejakou omezenou
podmnozinu skupin (plny feed zabere zhruba 64kb/s).

Mam za to, ze jsme jiz ponekud presahli ramec konference. Pokud
jsou jeste nejake dotazy, jsem na telefonu 7822800.