Video on line

Michal ORAVA M.ORAVA at zlin.vutbr.cz
Tue Jan 16 11:34:24 CET 1996

> Pane kolego, podle Vasi teorie, je cely svet "prinejmensim levicacky".
> Nechci se poustet do dlouhych diskusi, ale dam Vam jeden priklad: do zacatku
> 80-tych let AT&T ovladalo skoro 100% mezimestske telefoni site v USA. Po
> statem vynucenem rozbiti monopolu poklesly ceny hovoru postupne na 1/3
> a stale klesaji. Negativnim nasledkem tohoto kroku bylo snad jen to, ze
> z predrazenych hovoru se dotoval zakladni vyzkum v Bell Labs...
> Jeste co se tyce tech navrhovanych zakonu (Exxon Bill), pres velky
> odpor te casti populace co site pouziva, zakon pres jeho nesmyslnost
> [...]

Vazeny pane kolego, rad bych Vas upozornil, ze jsem hovoril o
cenove konkurenci, a tak Vase argumenty byly zrejme trochu od veci.
Presto mi dovolte malou poznamecku: Jiste je spravnou veci ochrana
hospodarske souteze, ovsem boj proti monopolum byva ovsem take casto
bojem ne proti tem, kdo ji ohrozuji, ale proti uspesnym, kteri sve
postaveni ziskali treba prave tim, ze dokazali nabidnout nizsi cenu.

V nasi tahnouci se diskusi o VOL slo prave o tento pripad. Nekterym
abonentum teto konference se "nezdalo", ze VOL je levnejsi, a ihned
jej a priori osocovali z nejruznejsich umyslu... Misto toho by meli
vitat, ze I-net se stava aspon o trosicku dostupnejsim pro obycejneho
obcana. Ne vsichni jsme podnikatele nebo zamestnanci bohatych firem!

Je bohuzel pravdou, ze "nabozenska pravice" byva v nekterych otazkach
hodne konzervativni. Existuji ale i jine pravicove orientovane smery,
ktere nemaji s puritanstvim nic spolecneho. Nechci zde ale zatahovat
politiku a zabrehavat do (off topic) diskusi. Nechtel bych totiz, aby
se i zde rozbehla nejaka forma predvolebni kampane. Tu budeme mozna
moci najit na Internetu uplne jinde...

Michal ORAVA           &            Marketa BARTOSIKOVA (EIS E392)
760 01 Zlin           Internet e-mail:     <m.orava at zlin.vutbr.cz>
Czech Republic        http://ft2.zlin.vutbr.cz/~morava/welcome.htm