Tykani a vykani

Milos Barta barta at pafos.zcu.cz
Tue Jan 16 12:12:30 CET 1996

On Tue, 16 Jan 1996, Stanislav Kolar wrote:

> Je to pravda - ja mam mnohem horsi pocit, kdyz misto "Ne - nemas
> pravdu" je se mnou komunikovano ve stylu "Vazeny pane
> kolego, dovolte abych Vas upozornil, ze .. atd" .. Nikdy pak nevim,
> jestli je to mysleno ironicky nebo uctive.

	Taky by slo rici: "Ne, nemate pravdu." A je to take vykani.

Nevim, jestli vykani brani v komunikaci mezi lidmi. Z vlastni zkusenosti
vim, ze nekdy je o hodne snazsi se domluvit s nekym, s kym si vykam, nez s
nekym, s kym si tykam. Nezalezi na tykani/vykani, ale na samotnych lidech.

Take nemohu se mi nelibi postoj "Vykam pouze lidem, o kterych si myslim
sve", ktery tu zaznel jiz drive. Ja napr. vykam i lidem, kterych si vazim,
lidem, kteri jsou starsi nez ja nebo lidem, ktere duverne neznam. Skoda, ze
nas ve skole (patrim k mladsi generaci) neucili pravidla spolecenskeho
chovani, abychom vedeli, jak na to.

A kdyz reknete: "Slecno, vam to dneska slusi, nezasla byste na kafe?",
nebo: "Ahoj, pojd do kina.", s cim budete mit vetsi uspech ? :-)))

>    ... Ve FIDU je vsechno jinak ...
>                         Bye Standa K. ze z Plzne

PS: Zadny Plzenak vam nerekne, ze je "ze z Plzne". Vsichni Plzenaci jsou z
Plzne, "ze z Plzne" jsou akorat pristehovalci a nebo lide "ze z odjinud".
:-)

 Ing. Milos Barta                                   University of West Bohemia
 E-mail: bartam at kiv.zcu.cz            Dpt. of Informatics and Computer Science
 Phone: +42-19-2171182                           Univerzitni 22, 306 14 Pilsen
 Fax: +42-19-220019                                             Czech Republic