Tykani a vykani

Michal ORAVA M.ORAVA at zlin.vutbr.cz
Tue Jan 16 14:52:53 CET 1996

> Zaznel tady nazor na tykani a vykani.Ja jsem jednoznacne pro tykani.Kdyz
> se s nekym dorozumivam pres konferenci nemuzu  vedet,kdo a jak je stary
> ten druhy na druhe strane.Takze kazdemu tykam,pokud doticneho ,neznam
> ale pokud vim ,ze je o hodne starsi nez ja a on si na tom zaklade,tak mu
> budu pochopitelne vykat.

Vazeny pane kolego, sice Vas neznam, ani nevim, jak jste stary.
Presto, anebo spise prave proto (!!!) Vam vykam. Je prece soucasti
elementarni obcanske kultury vedet, jake jsou zasady komunikace mezi
lidmi. Neni prece rozhodujici, zda se tato odehrava verbalne, pisemne
nebo treba elektronicky. Stale jde o jedine - mezilidskou komunikaci.
Tykejme tedy tomu, komu bychom tykali i do oci, a naopak vykejme
kazdemu, komu bychom si v osobnim kontaktu tykat nedovolili.

Argumentovat zde zvyklostmi panujicimi v siti FIDO je zavadejici a
matouci. Mezi FIDO a Internetem je totiz zasadni rozdil. FIDO je
siti, kde mezi sebou komunikuji nadsenci a fandove (vetsinou).
Naproti tomu Internet si cini ambice byt necim mnohem vyznamnejsim.
Zde nejsou jen Vasi pratele z FIDO, ale take spousta dalsich, kteri
netouzi FIDO napodobovat...

Michal ORAVA           &            Marketa BARTOSIKOVA (EIS E392)
760 01 Zlin           Internet e-mail:     <m.orava at zlin.vutbr.cz>
Czech Republic        http://ft2.zlin.vutbr.cz/~morava/welcome.htm