Tykani a vykani

Jana Vasiljev Tesar Jana.Vasiljev at rc.tudelft.nl
Tue Jan 16 20:45:02 CET 1996

Frantisek Fisl wrote:

> Tak k tomu bych mel nekolik pripominek:
>
> 1. V Americe se mluvi anglicky tudiz Americane si vzdy vykaji,
>    protoze "are" ve frazi "You are" je mnozne cislo od slova "is".

Prosim Jich, mohli by mi objasnit, co znamena jednotne/mnozne cislo
slovesa? Myslela jsem, ze tvar slovesa byti v druhe osobe jednotneho
cisla v anglictine je/byval "(thou) art".
Moje maminka si se svou sestrou onikala.  Jako deti nas to bavilo, ale
neprevzaly jme to. Pochopily jsme, ze jazyk se vyviji. Nezda se mi,
ze "krajane" by v diskusich tohoto druhu meli poucovat (pardon).

Srdecne zdravi Jana.

P.S. Pracuji v holandsky mluvicim prostredi spolu se 2 Cechy. Holandsky
jsme si tykali hned, cesky to trvalo, nez jsme se lepe seznamili.

Mrs Jana Vasiljev Tesar                                |   ._ o
Systems  Support   Computing Center                    |  /  //\.
Delft University of Technology                         | '  \>> |
Phone:31 15 2785023  Email:Jana.Vasiljev at rc.tudelft.nl |     \\ '