stty

Vladimir Solnicky (Vladimír Solnický) <vs@utia.cas.cz> vs at utia.cas.cz
Fri Jan 26 10:40:41 CET 1996

On Thu, 25 Jan 1996, TheBenO Peter Straka wrote:

> parenb -parodd cs7 -cstopb -hupcl cread -clocal -crtscts
> -ignbrk brkint ignpar -parmrk -inpck istrip -inlcr -igncr icrnl -iuclc

> Ale ake bolo moje sklamanie ked som ho xcel pomocou stty zmenit na cs8.
> Po prikaze stty cs8 bol vypis stty -a uplne rovnaky.

  Je treba: stty -parenb cs8 -istrip -- jak už bylo z časti psano, tak
vypne paritu, zavede osmibitove znaky, zakaze orezavani nejvyssiho bitu
pri vstupu) a ...

> System: SUN SunOS 4.1.3
> Shell: tcsh 6.06.00 (Cornell) 1995-05-13 (sparc-sun-sunos4) options 8b,dl,al,rh
> Terminal: xterm

setenv LANG slovak -- ... povoli nekterym striktnejsim programum jako tcsh
uzivat na vstupu osmibitove znaky (bash se mi prinutit nepodarilo). Oboji
je dobre dat treba do .cshrc (nebo .tcshrc), aby se to provadelo
automaticky a porad -- pok to dle mych zkusenosti (u kamarada na Slovensku
na Sunu) funguje.

  Problem u stty je v tom, ze je mozno dosahnout nesmyslnych kombinaci
parametru, ty jsou pak ignorovany, ale nikde se nic nepise (zadne
varovani). A nejsem si jist, zda se vzdy projevi zmena nastaveni pri
vypise stty -a. Snad ano.

|  |  Bc. Vladimír Solnický (Vladim\'{\i}r Solnick\'y)
|  |  Ústav teorie informace a automatizace Akademie věd ČR
 \/   Pod vodárenskou věží 4, 182 08 Praha 8-Libeň
tel. (02) 6605/2212 nebo 2364, telefax: (02) 688-4677,
el. adresa: vs at utia.cas.cz, ftp: ftp.utia.cas.cz:/pub/income/vs,
Pavučina: http://www.utia.cas.cz/user_data/vs/vs-home-cz.html