Martin Bily BILY at cs.felk.cvut.cz
Mon Jul 1 08:23:07 CEST 1996

Dobry den,

po urcitem zklidneni se vracim k problemu teto konference. Nejprve
cituji bez uvedeni autoru nektere prispevky, ktere situaci pomerne
presne vykresluji:

>	Jsem pro podstatne zuzeni naplne teto konference -- podle meho
> nazoru by se mela specializovat na veci, ktere se tykaji zabezpecovani
> chodu site Internet a ne na uzivatelske aspekty teto site. Tedy dotaz
> "Kde mam chybu v DNS?" by sem mohl patrit, ale dotaz "Jak v Netscape
> ulozim binarni soubor?" nebo "Objevil jsem zajimavou WWW stranku"
> rozhodne ne.

> Jen bych v teto konferenci snesl i odborne dotazy tykajici se WAN siti,
> nemusi tu byt rec jen o Internetu ( myslim, ze nazev to podporuje ).

> [...]

Jak tedy dal ?

Rad bych uchoval konferenci net spise jako spravcovskou konferenci, ktera
se soustredi (cituji) na veci, ktere se tykaji zabezpecovani chodu site
Internet a ne na uzivatelske aspekty teto site. Uzivatelske problemy typu
"Jak v Netscape ..." bych rad odsunul do konference smajlik at cs.felk.cvut.cz.

Konference smajlik vznikla jako podpora ctenarum knihy Internet :-) CZ.
Je uzivatelsky zamerena, bere ohled na masove uzivatele Internetu. Jde o
opacne reseni, nez "zalozit spravcovskou konferenci a presunout se do ni".
Uvedomuji si, ze nemusi byt uspesne. Pokud selze, zalozil bych navrhovanou
spravcovskou konferenci. Byl bych totiz nerad, kdybychom utekli od onech
masovych uzivatelu a zanechali je samotne. At klidne sleduji, jake resime
problemy pri provozovani Internetu. Na uzivatelske dotazy ale odpovidejme:
     - a zeptal jste se vaseho spravce site ?
     - tomuto problemu je venovana konference smajlik, novell,
       win-nt atd., tam by vam poradili lepe.

Mel by tomu napomoci i FAQ, ktery budu muset pripravit. Bude obsahovat
vymezeni naplne konference, zpusob prihlaseni/odhlaseni, moznosti
pristupu k archivum konference a odkazy na jine informacni zdroje tuzemske
i celosvetove. FAQ se bude rozesilat automaticky jednou mesicne.

Pri teto prilezitosti budu muset zmenit vysvetlujici text ke jmenu
konference z "Konference o pouzivani site typu Internet" na "Konference
o provozovani Internetu". Puvodni text je poplatny dobe vzniku konference,
kdy se v tehdejsim Ceskoslovensku Internet teprve usidloval a my jsme se
ucili, co to vlastne Internet je.

Pokud jde o rozsireni naplne i na site WAN ne-internetovskeho typu, radeji
bych zalozil samostatnou konferenci. Neni mi ale jasne, o cem presne by se
v takove konferenci debatovalo.  Pokud si myslite, ze ma smysl takovou
konferenci zalozit, tak mi prosim posilejte navrhy na vymezeni jeji
naplne. Dle vasich odezev se pak budu dale rozhodovat.

Nektere z vas poburuji oznameni o tom (parafrazuji), ze problem vyresi
nova verze programu, jehoz beta verze bude pristi mesic zverejnena.
Zalozil jsem konferenci announce at cs.felk.cvut.cz. Ve svem nazvu ma uvedeno
"Nove sluzby, WWW stranky a produkty". Snad se rozumi samo sebou, ze jde
o sluzby a produkty tykajici se Internetu. V teto konferenci by se nemelo
diskutovat, melo by jit skutecne jen o oznamovani novinek. Aby se
z konference nahodou nestal reklamni nastroj nejake firmy, tak by mesicni
pocet zprav od jedne firmy nemel byt vyssi nez rekneme dve. (To jsem zvedav,
jak to budu hlidat.)

Oficielni oznameni o zrizeni konference announce behem tydne poslu jeste
do csinfo-l. O dalsi rozsireni se jiste postaraji i pratele a spolupracovnici
pocitacovych firem.

S pranim slunecneho leta,
             Martin Bily

Martin Bily, Dept. of Comp.Sci.         e-mail: bily at felk.cvut.cz
Czech Technical University              phone: +42-2-2435 7323
Karlovo nam. 13                         fax:   +42-2-29 80 95
Praha 2, Czech Republic