Internet privacy (was:Re: Virus Good Times je tu opet)

Juraj Panko Juraj.Panko at tuke.sk
Fri Jul 12 10:16:15 CEST 1996

			Dobry den !

Ospravedlnujem sa za tento list - je off topic.
According to Petr Snajdr.
> To bych jesta tak zle nevidel.Internet je pouzivan k daleko horsim
> vecem.Terorismus?Prostituce ? kde jinde nez na Internetu !

Za toto nemoze Internet.

> Internet prinesl spoustu pozitivniho,ale stejne i negativnich veci.
> Umoznuji spolupraci lidi,ale i tech,kteri by meli byt nekde jinde nez
> zrovna na Internetu.(tim jinde myslim # :)

Vyclenit taketo osoby z ludskej spolocnosti je ulohou inych institucii.

> Take neni nad to,kdyz teoristicke skupiny muzou pouzivat PGP atd.atd.
> Otazka je jak tomu zabranit ?

K rekcii na tento list ma vyprovokovala prave tato veta.
PGP je vynikajuca aplikacia. Reci o terorizme a paserakoch drog sa zacnu
zhusta vyskytovat tam, kde to zavana obmedzenim slobody jednotlivca v
prospech nejakej organizacie - ta organizacia je vsak tiez tvorena
jednotlivcami, rovnako "narusitelnymi" ako zvysok populacie (podla vyroku
isteho policajneho dostojnika ktory som nasiel v tlaci CR (uvadzam policiu
ako priklad) dokonca  vzhladom na prostredie v ktorom sa pohybuju este
viacej ako zvysok  populacie - taky vyrok vzdy potesi :-(

Suhlasim s opatreniami na kontrolu sirenia jadrovych technologii, obchodu s
drogami,vyvoja  biologickych zbrani, ale ked si uvedomite ake prostriedky su
v obehu myslim si, ze dane cinnosti by nemohli efektivne fungovat, ak by
nemali  podpru prave od tych institucii (ludi z danych institucii), ktore
oficialne volaju po vyssich pravomociach na kontrolu kohokolvek, kdekolvek,
akokolvek. AK ste necitali Orwellov 1984, stratte kusok casu ...
Nechcem zit v tieni velkeho brata s pocitom, ze kazdy moj pohyb niekto
kontroluje. Coraz viac ludskych cinnosti sa bude prenasat na NET
(historicka paralela - kedysi fungovali poslovia, doveryhodnost bezpecneho
dorucenia  spravy spocivala v spravnom vybere posla. Potom prisla posta
(bolo to lacnejsie) Dnes si pri kazdodennom pouzivani asi malokto uvedomuje,
aky smiesny zdrap papiera predstavuje zakon o listovom tajomstve).
Je aj na nas, ci sa potavime, alebo nie proti tomu, aby bol NET inkubatorom
z ktoreho sa vyliahne "VELKY BRAT".

> Budeme si muset asi zvyknout,ze "zlocin" prechazi i na Internet
> :-((((((((

Musime si zvykat, ze na ochranu svojho sukromia budeme musiet vynalozit
nejaku tu namahu.
> nebo ne ?
		Alebo nam to bude jedno ?
> --
> S pozdravem
>    Petr Snajdr
>       tel.05 /72 69 304

P.S> este raz sorry za off topic, ale tento problem sa podla mna TYKA
"zalezitosti spojenych zo sietovanim".
- --
Juraj Panko
panko at ccsun.tuke.sk