Internet privacy (was:Re: Virus Good Times je tu opet)

Borek Lupomesky borek at diaspar.ujep.cz
Mon Jul 15 22:37:49 CEST 1996

On 12 Jul 1996, Pavel Korensky wrote:

> Zni to sice paranoidne, ale technika a pristup lidi v vyp. technice tomu jenom
> nahrava. 99% uzivatelu Win95 uz dneska nevi co se jim v systemu deje a pokud by

   Ja se domnivam, ze to doopravdy vedi jen lide z nejuzsiho autorskeho
tymu. Ono, zdrojove texty od operacniho systemu jsou prvni dulezitym
predpokladem soukromi pocitacoveho uzivatele. Zde ma Linux velke PLUS.

> Staci si pripomenout Decency Act, smirovani USENET news u nekterych provideru
> (nebudu chodit daleko, staci se podivat na feed v teto republice), odesilani

   Myslis jako ze je hodne probrany?

> Ano. Velmi presne receno. Softwarove nastroje i hardware na dostatecnou ochranu
> soukromi tu jsou. Jen je vyuzit. Pokud by napriklad nekdo konecne udelal SCSI
> kontroler ktery automaticky sifruje veskera data na disku pomoci RSA algoritmu,
> koupil bych si tu vec okamzite bez ohledu na cenu. Stejne tak by mel nekdo
> implementovat technologii PGP do USENET news a hlavne do anonymnich remaileru.

   Tak tady si myslim, ze (alespon v Unixu) je puda pripravena. Moje
osobni reseni je takoveto: PGP 2.6.3i, Pine 3.94. Pomoci Pine ctu e-mail i
newsy. Mam napsane dva znacne prostinke skriptiky, ktere filtruji postu k
odeslani (dig. podpis, sifrovani) a k zobrazeni na obrazovce (kontrola
podpisu, desifrovani). Protoze Pine integruje mail a newsy, tak to chodi
uplne identicky v obem. Takze proste vidim alert z CERT a nahore je drobna
hlaska: "This message was sucessfully authenticated via PGP signature".
Jsem s tim navysost spokojen. Desifrovani je rovnez automaticke, pricemz
se desifrovana zprava nikam neuklada, pouze se zobrazi. Sifrovani odchozi
posty je rovnez bez zasahu moji ruky - mam adresatuv klic -> zasifruji,
nemam -> aspon to podepisu. Klice (tajny i verejne) mam na diskete, kterou
si nosim na pracoviste, abych i tam mohl cist a psat pres PGP (PGPPATH mi
tam miri na mount te diskety).
   Misto rloginu pouzivam ssh -> RSA+IDEA sifrovani remote loginu. Nema to
chybu.
   Bohuzel, der je tu stale jeste hafo. (Autentifikace v POPu, IMAPu, FTP,
...)

> Pokud by se tomuto chtel nekdo venovat, jsem pripraven se podilet na vyvoji sw.
> napr. pod Linux.

   Ja take. Podle me by melo jit hlave o uzavirani vsech techto
nechranenych mist, ktere jsem vyjmenoval (plus sifrovany filesystem apod).

> Vetsine lidi je to bohuzel jedno. Lide jsou ve valne vetsine neuvazujici stado.

   Bohuzel.

- --

BOREK LUPOMESKY ---------------------- student & network administrator
University of Jan Evangelista Purkyne, Usti nad Labem - Czech Republic
e-mail: lupomesk at ujep.cz -- 2:423/71 at fidonet.org -- 90:1200/1 at nest.ftn
W3: http://www.ujep.cz/~lupomesk/ --------- PGP encrypted mail welcome