Podivny koniec list-u dec-l

Pavel Korensky pavelk at dator3.anet.cz
Mon Jul 22 13:29:14 CEST 1996

"GASPAROVIC MARTIN" <martin at softip.sk> wrote:

>      Preco to davam na znamost ?
>      Vy si pisete svoje spravy pre rovnako zmyslajucich .... celkom Vas to
>      bavi ... a zrazu pride "Velky Brat" a pomocou "konstruktivnej
>      komunikacie" na "osobnom stretnuti" Vas umlci ...
>      Neviem ako Vam, ale mne sa to nepaci ...

Dobry den,

jako naprosto nezucastneny pozorovatel bych mel k tomu jen jednu poznamku.

Do konference nebo mail listu si kazdy pochopitelne muze psat co chce. To je
soucasti svobody projevu, stejne tak jako projev slovni (napr. na ulici, v
hospode, ve skole). S tim naprosto souhlasim.
Na druhou stranu, pokud v ramci teto svobody projevu reknu neco, co je
zalovatelne druhou osobou (clovekem nebo firmou), ma postizeny pravo se branit.
Teto obrany je mozne dosahnout napriklad rovnez pomoci svobody projevu v
konfeernci, nebo napriklad soudni cestou.

Pokud v obchode na rohu prohlasim o sve sousedce, ze je mentalne retardovana, je
to moje pravo. Zminena sousedka ovsem muze pouzit sveho prava a u soudu se
hajit, ze retardovana neni. Po projednani cele zalezitosti mohou nastat dva
vysledky. Bude se prokaze, ze retardovana je a potom jsem nevinen a ona zaplati
naklady na soudni spor, mozna odskodne a dalsi veci. Nebo se prokaze, ze
retardovana neni a potom jsem ja nucen se omluvit, platit a podobne.

Podobne je to i tehdy, pokud v nejake konferenci osocim nejakou firmu, ze napr.
neplni sve zavazky nebo dodava nekvalitni zbozi nebo podplaci zakazniky v
konkursech. Osocena firma se pochopitelne brani a pokud si je jista svou
nevinou, da to patrne k soudu. Pokud si stojim za svym nazorem a mam pro nej
dukazy, mohu k soudu klidne jit a dukazy proti firme predlozit.
Pokud takove dukazy nemam, nebo jsem to co jsem uverejnil napsal pouze v
rozcileni a jsou to jen domenky, ma postizena firma IMHO pravo zadat omluvu.
Clovek by si mel rozmyslet, zda muze uverejnit to, pro co nema dukazy.

Mail listy a konference jsou ve sve podstate publikacni cinnost a kazdy by si
mel uvedomit, ze je tak trochu "novinar" a podobne k tomu pristupovat. Seriozni
zurnalista rovnez nepublikuje kontroverzni clanek, pokud nema solidni dukazy.

S pozdravem

Pavel Korensky