Podivny koniec list-u dec-l

Dan Lukes DAN at obluda.kolej.mff.cuni.cz
Mon Jul 22 18:58:02 CEST 1996

Dne 22 Jul 96 v 13:29, Pavel Korensky uvedl(a):

> Na druhou stranu, pokud v ramci teto svobody projevu reknu neco, co je
> zalovatelne druhou osobou (clovekem nebo firmou), ma postizeny pravo se branit.
> Teto obrany je mozne dosahnout napriklad rovnez pomoci svobody projevu v
> konfeernci, nebo napriklad soudni cestou.

To je asi pravda, ale snad jsem prilis nakazen akademickym prostredim,
takze si myslim, ze k pravnikovi a k soudni ceste se saha kdyz nemam
argumenty, kterymi bych utok odvratil, nebo si proste chci ulehcit praci.

> Mail listy a konference jsou ve sve podstate publikacni cinnost a kazdy by si
> mel uvedomit, ze je tak trochu "novinar" a podobne k tomu pristupovat. Seriozni
> zurnalista rovnez nepublikuje kontroverzni clanek, pokud nema solidni dukazy.

    S tim nesouhlasim. Konference slouzi k diskusi a tedy k vytvareni
nazoru ci jeho zmenam a vylepsenim. Je tedy zrejme, ze zde mohou padnout
osobni nebo neopodstatnene nazory, ktere jsou tim take predkladany k
verejne oponenture. Vase predstava konference pripomina elektronicke
noviny, kdy jdu do sveta s ucelenym nazorem za kterym si stojim. Ano,
i takovy pripad se v konferenci muze vyskytnout, ale zdaleka nemusi
byt prevazujici.  Osobne si konferenci cenim jako zdroje informaci, ale
stejne tak jako mista, kde mohu BEZ NEBEZPECI predlozit svuj nazor a
nechat si jej potvrdit souhlasnymi nazory ostatnich nebo ziskat dalsi
varianty pohledu na vec z nazoru nesouhlasnych a ziskat tim moznost
upravy nazoru vlastniho.

Je opravnu nutne uchylovat se k nedustojnym tancum okolo prava typu
prohlaseni "Nemyslim to vazne" za kazdou zpravou jen proto, abych se mohl
pri diskusi citit bezpecny pred pravniky kdejake firmy, ktera nedokaze
obhajit svoje jmeno argumenty vzeslych z jeji prace ?

                                    S pozdravem
                                                Dan Lukes

Dan Lukes, Patkova 3/B1206, Praha 8, Czech Republic
tel +42-(2)-8551040 ext 776, E-Mail: LUKES(or Postmaster)@Menza.MFF.CUNI.CZ