Podivny koniec list-u dec-l

Zdenek Maruna maruna at vc.cvut.cz
Tue Jul 23 12:18:04 CEST 1996

> Predstavme si ze tady napisu vetu:
>
> "Ja si myslim, ze firma xxx je prasiva !"
>
> Pak jsem prece verejne vyslovil svuj osobni nazor a pokud vim,tak
>pravo na vlastni nazor mi nemuze nikdo odeprit. A to jestli firma xxx
>je nebo neni prasiva tady vubec nerozhoduje, protoze muj vlastni
>nazor muze byt jakykoliv (tedy i nespravny a zcela nepravdivy).

Myslim si neco podobneho. Kdyz napisu 'Videl jsem jak pan XY odnasi vec Z.',
tak je to moje osobni zkusenost (nebo svedectvi), ktere mi nemuze nikdo
uprit. Jina vec je, kdyz napisu 'Pan XY je zlodej.'. K tomu bych musel mit
padnejsi dukaz. Problem je spis v tom, ze maloktery ucastnik ve flamewar si
podobnych rozdilu ve formulacich vubec vsimne. A ti, kteri je rozlisuji, se
zase do takovych diskusi zbytecne nemichaji.

Publikovani v otevrene konferenci se snad ridi stejnymi pravidly a zakony,
jako publikovani v tisku. Tam by snad nikoho nenapadlo zverejnit
nasledujici: 'Pan XY je blbec. Vazeni ctenari, pokud s predchozim
nesouhlasite, radi Vas prispevek take zverejnime.'

Jak je to s uzavrenymi konferencemi, by asi lepe vedel nektery pravnik.
Porovnanim s interni publikaci, urcenou uzsimu okruhu lidi, bych si myslel,
ze ani tam si nemuzu psat uplne cokoli.

> bye
>      Suspi

Zdravi

Zdenek Maruna

ICSC-VC CVUT                           maruna at vc.cvut.cz
Zikova 4                               tel: **42 2 2435 3306
CZ 166 35 Prague                       fax: **42 2 311 7529