Co sem psat ? (Was: Re: MSIE x NS; WAS: Re: Firewall)

Dan Lukes DAN at obluda.kolej.mff.cuni.cz
Mon Jul 29 18:13:00 CEST 1996

Dne 29 Jul 96 v 16:24, Petr Snajdr uvedl(a):

> To je pravda ,uz delsi dobu premyslim o cem tato konference je.
> na WWW je jina,na unix,NT,etc.etc.taky,na TCPIP taky atd.atd....
> Takze co sem psat ? :-)))

Na to by nam mohl odpovedet sam spravce konference:

Dne  1 Jul 96 v 8:23, Martin Bily uvedl(a):

> Subject:        Summary: Napln teto konference
> Rad bych uchoval konferenci net spise jako spravcovskou konferenci,
> ktera se soustredi (cituji) na veci, ktere se tykaji zabezpecovani
> chodu site Internet a ne na uzivatelske aspekty teto site. Uzivatelske
> problemy typu "Jak v Netscape ..." bych rad odsunul do konference
> smajlik at cs.felk.cvut.cz.

Nebo o neco mene pruhledne, ale take od tehoz spravce:

Dne  9 Jul 96 v 19:05, Martin Bily uvedl(a):

> Subject:        Navrh FAQ
> C.1     Tematicka napln konference
> jazyce. Je venovana predevsim problematice provozovani site Internet,
> zabezpeceni jejiho chodu a poskytovanych sluzeb.

Ocekava se od kazdeho, ze posoudi, ktery problem je "spravcovsky" a ktery
"uzivatelsky". Takze (podle meho) sem napriklad nepochybne patri
diskuse tykajici se routingu, distribuce posty a v konecnem dusledku
i nedavno probirany problem jak pripojit sit pres jednu IP adresu.
Patri sem debaty o IPv6, ATM, o novych protokolech, nebo jejich upravach.
Patri sem debaty v jake mire a jak konkretne aplikovat omezeni kladena na
provoz site, at uz jsou nutna kvuli zatizeni nebo vyplyvaji z netikety (a
pripadne ac z blbych tak platnych zakonu).
Patri sem take napriklad otazka jak zlikvidovat neschopne uzivatele,
kteri z M$ posilaji do konferenci postu s nevyzadanym binarnim
attachmentem (application/ms-tnef) a navic (dle normy) blbou casovou
zonou (+- 200), nikoli uz ale klavesa-by-klavesa (a pro uzivatele co
neumi ani psat pak drag-drop-click) navod jak tento M$ produkt
prekonfigurovat. (M$filove necht mi tento priklad prominou).
A kdyz kdyz to nepujde vyresit pres uzivatele tak jak postupovat proti
spravcum, kteri dovoli svym uzivatelum aby se chovali nepatricne (at uz
jde o zminene attachmenty, nebo o reklamni smrste ...)

Nepatri sem otazka, jak nainstalovat nebo pro praci v siti
nakonfigurovat, nebo ze existuje nova verze nebo patch pro MSIE, NS,
Win95, ..., jak zjistit zapomenute spravcovske heslo pro ... (i kdyby se
jednalo o pocitac pristupny ze site), jak na WWW strance seradit text do
sloupcu. Tech veci co sem nepatri je vic nez tech co sem
patri. Pochopitelne.

Tato konference kdysi mela jen par uzivatelu, nekolik malo prispevku
tydne a hovorilo se tu prave o tech vecech, o kterych si myslim, ze sem
patri a byl tu okruh lidi, ktere to zajimalo. Neni cilem (doufam) teto
konference mit 495 uzivatelu a 100 zprav tydne. Kdyby se to chtelo vratit
do stavu jaky tu byl puvodne treba by se do diskuse vratili i ti
odbornici co pred zaplavou uzivatelskych prkotin (uzivatele necht
prominou) z teto konference utekli ...

Aby bylo jasno, svym nazorem nezpochybnuji pravo spravce konference vest
jeji obsah smerem, ktery sam uzna za vhodny a netvrdim, ze muj nazor je
jeho nazorem (ackoli nektere formulace, ktere jsem pouzil by tak mohly
vypadat).

                                S pozdravem
                                            Dan Lukes

Dan Lukes, Patkova 3/B1206, Praha 8, Czech Republic
tel +42-(2)-8551040 ext 776, E-Mail: LUKES(or Postmaster)@Menza.MFF.CUNI.CZ