ISO Latin 2

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Fri Jun 7 09:03:40 CEST 1996

>KONTROLNI. Tedy: aby bylo jasno: je tam vyhrazeny prostor na ty same
								 ^^^^^
Nikoliv. Kvuli puvodnimu dotazu jsem prosel vsechny mozne papiry.
Ridici kody z C1 maji obecne jiny vyznam nez tytez kody s nulovym
sedmym bitem. Obecne jsou ekvivalentni poslounosti ESC <znak>, kde
<znak> je puvodni hodnota minus 40 hexa.

> Znaky tam nejsou nadefinovane zadne,
> tahle oblast se dost casto pouziva na ramecky (napr. v me cestine pro
> linux, ktera bohuzel jeste neni dohotovena).

A odsud vitr fouka! Prosim Vas, nez takovy "folklor" pustite do skutecneho
terminalu nebo dobreho emulatoru, prectete si dokumentaci. Ty ridici kody,
ktere jsem citoval minule, byly opsane z dokumentace k VT220. Uz se tu nekdo
zminoval o negativnich zkusenostech s kody, ktere nevyhovuji ISO 2022.

Koukal jsem se do dokumentace xtermu a skutecne nezna osmibitove verze
ridicich kodu. Take ignoruje mapovani do GR. To je ovsem spatne. Nelze
ale predpokladat, ze se podobne spatne budou chovat vsechny terminaly
nebo emulatory.

Kdyz uz jsem v te dokumentaci, "DEC ramecky a spoil. do GL" se rekne
"ESC ( 0". Bezne se to pouziva, zvlast v systemech DEC, ovsem termcap
a terminfo se k tomu nehlasi.

Jan Schmidt
CVUT FEL