JAVA a Network Computer

Petr Snajdr snajdr at pvt.net
Sat Jun 8 16:10:29 CEST 1996

Lieberzeit, Vladja wrote:

> Osobne se mi ActiveX libi vice, a to pro sve sirsi pouziti (v teto

A co Java Beans ????????

> chvili). Pokud by ovsem vyhral projekt Network Computeru, ActiveX by mel
> velke problemy diky sve OS/HW zavislosti. Naopak prohraje-li NC, daval
> bych vetsi sanci ActiveX -- podle prehledu HW/OS, ktery uzivatele
> pouzivaji pri brouzdani Internetem, obsadily Windows s Macy dohromady
> asi 80-90% (presne cislo si bohuzel nepamatuji). V kazdem pripade, v
> teto chvili bude nase firma podporovat ActiveX, protoze jej lze pouzit
> pro obecny componentware, nejen pro Interneti browsery.

no pokud by se NC podarilo prosadit jako soucast telefoni pripojky
- ve velice kraticke dobe nekolikrat prevysi pocet klasickych pocitacu.

> Pro nektere firmy je Network Computer (posledni?) sanci, jak se ubranit
> Microsoftu. Mne osobne se ta myslenka vubec nelibi -- mam rad plnou
> kontrolu nad svym pocitacem a moznost na nem pracovat lokalne. Muj

IMHO je to dost odvaha tvrdit,ze mate plnou kontrolu nad svym pocitacem .
Cim to muzete podlozit ?

> pocitac je pocitac, ne interaktivni televize.

Pocitac je vec pomahajici cloveku ziskavat a zpracovavat informace.
Je nejaky rozdil v tom jak to dela ????

> NC, jak tomu rozumim ja, vydava uzivatele zcela vsanc providerum
> pripojeni a cini je na nich naprosto zavislymi. To by se mne tedy ani

totez by mohli prohlasit uzivatele OS od Microsoftu ....
maji sanci jednoduse a pokud mozno co nejmene bezbolestne prtejit
ke konkurenci ????
Kdyz microsoft prijde s OS,ktery bude pozadovat jako minimum 24 MB RAM
a Intel Pentium -- mate dve sance
(nebo pri jakekoli zmene politiky firmy,ktera vam prijde jako
naprosto neprijatelna)

a,investovat do noveho OS a samozrejme i HW.
b,nedelat naprosto nic a riskovat,ze casem programy pro vasi verzi OS
  nebude nikdo psat a zustanete sam uprostred pustiny.

Vecina programu pro Windows jsou pouze a jen pro tuto platformu .
Rek bych,ze velka vecina (sam uvadite nejaka cisla) se dava vsanc jiz dnes
a to Microsoftu.

Vemte si Windows95.Nevim jak ve vasem okoli,ale  v mem okoli mezi kamarady,
v domactnostech je bezne mit tak 4 MB RAM,8MB az v posledni dobe,ale
kdyz ty Windows95 funguji sqvele az na tech 16 MB :-(
Muzete si dovolit si je nekoupit ? samozrejme muzete,ale kdo bude psat
za rok programy (kdo je pise dnes ?) pro Windows 3.1 ?
mate na vyber ?

> trochu nelibilo. A vubec uz nerozumim tomu, ze NC nema (nemusi?) mit
> lokalni trvalou pamet. Kde budu ukladat sva soukroma data? Mozna jsem
> neco nepochopil -- neco takoveho by si preci americane se svou obavou o
> ochranu soukromi prece nedovolili?!

Takhle se to sice prezentuje,ale IMHO je NC pouzitelne velice dobre
i v ramci LAN nebo Intranetu a nejak tak se bude asi resit tento problem.
Je to asi totez jako kdyby nekdo podeziral firmy,ze ctou postu svym klientum.
nebo se snazili analyzovat vsechny cisla kreditnich karet.

.v soucasne dobe jsou prece taky stovky
bezdiskovych pocitacu a nikoho ani nenapadne  premyslet nad tim,ze
tento princip je min chraneny (opravdu?) nez klasicky HDD ?

Pokud bychoma pak mluvili s necim takovym ve spojitosti s Windows95
... nemuzu se ubranit pocitu,ze vse je trochu jinaK...

> IMHO je NC krok stranou. Klasicke PC a jeho naslednici poskytnou tutez
> funkcnost co NC, ale krome toho mnohem mnohem vice dalsich veci. Pravda,

Ktere ?
(rekneme,ze bezny uzivatel neni ani programator,ani grafik a vubec se pocitaci nezivi ...)

> za vyrazne vyssi cenu, ale rekl bych, ze vetsina rodin s vyssim
> vzdelanim s tim bude souhlasit (v USA ma dnes podle statistiky PC pres

Je pravda,ze si NC nedovedu prectavit treba na hrani her ...

> 30% domacnosti). A u tech s nizsim vzdelanim si nejsem tak uplne jist,
> co jim NC nabidne -- tato skupina obyvatelstva dava podle statistik
> prednost pasivni zabave... I kdyz pravda, treba nakupovani po Internetu,
> to je pro ne jak delane.

Presne.nekdy mam pocit,ze NC neni ani konkurentem beznych pocitacu,ale spis
pokracovanim vyvoje telefonich pristroju.

> Dalsi otazka ohledne NC je komunikacni zatez. Protoze nic nebude
> lokalne, znamena to velikou zatez pro komunikace. Neznam prognozy v

mam obavy,ze programy asi nebudou tahany metodou:
textovy editor z ftp.microsoft.com ,tabulkovy kalkulator z
ftp.lotus.com ap... ;-)))))))))))

Spis bych to prirovnal k dnesnim LAN s bezdiskovymi stanicemi...

> tomto smeru, ale rekl bych, ze to bude smerovat k zahlceni komunikaci a
> k samoregulaci, kdy zustanou u pocitacu sedet jen ti nejtrpelivejsi.
> Zajimalo by mne, je-li na toto americka infrastruktura pripravena.

viz.vyse.

Nemyslim si,ze by lide maji doma pocitac pro to aby meli pocitac,ale
aby jim byl taky k necemu uzitecny.
Vecina si asi neuvedomuje,ze nekolika MB programy,ktere jsou ve svete dnesnich
PC bezne sice umi kdeco ,ale ze vecina to ani nevyuzije.

BTW:Jak se vam libi mutace DOOMu,ktera je v Microsoft EXCELu pro Windows95 ????
  Pak proc jsou tak ty programy velke ;-))))))))))))

I kdyz by se NC prosadilo -- stejne zustane dost oboru (vecinou uzce spojenych s
obory typu programovani,grafika,a vubec profesionalni prace s pocitacem) kde
se bez klasickeho pocitace dlouho neobejdeme.dasi veci je,ze NetOS a NETservrech
musi bezet na nejake mutaci bezneho pocitace....

--
S pozdravem
   Petr Snajdr