Bill Gates (aneb: Proc si jej vazim)

Michal ORAVA M.ORAVA at zlin.vutbr.cz
Tue Jun 11 09:07:14 CEST 1996

> Nekdy drive tu nekdo napsal,ze si Billa Gatese hluboce vazi.
> Kdyz byl 2x po sobe dotaznan ceho si na nem vazi - zadna odpoved nedosla.
> Ted jsem zvedav zda najde nekdo vic odvahy a "konecne" mi povi ceho
> si na nem hluboce vazi nebo proc se povazuje za zazraneho "Gatesaka" ??????

    Pred nejakou dobou jsem zde napsal, ze "si Billa Gatese
hluboce vazim", a proto povazuji za svou povinnost reagovat.
Uprimne receno nemam pocit, ze jsem byl tazan proc - zminene
dotazy jsem povazoval za recnicke. Presto budiz:

    Podle meho nazoru je W. Gates jednim z nejvetsich manageru,
jake tento svet poznal. Neni pritom dulezite, zda MS-DOS ci MS
Windows maji takove ci onake chyby a chybicky, rozhodujici je, ze
jsou obecne uznavanymi a predevsim prodavanymi produkty. Jestlize
se nektere firme podari ziskat vice nez padesatiprocentni podil
na tak rozsahlem trhu, zaslouzi si jednoznacne uznani. A s ni
pochopitelne i lide, kteri stoji v jejim cele.

    Pokud mate pocit, ze svuj nejvetsi trumf ("obchod stoleti") -
MS-DOS - Microsoft (potazmo Gates) kompletne nevytvorili, neni to
duvod, abyste ignorovali, ze jej dokazali prosadit. Zvykneme si
uz konecne, ze prace managera ci podnikatele je stejne hodnotna
jako prace technika ci tvurce! Vzdyt temer na kazde ekonomicke VS
se posluchac dozvi, ze ke trem tradicnim vyrobnim faktorum
(L,A,K) se dnes prirazuje nemene vyznamny "podnikatelsky duch"
enterpr'ship - ted se mi nevybavuje presny spelling...).

    Kdyz uz jsme u sporu technicka kvalita x kvalita marketingu,
vzpomenme si na GeoWorks, InView a dalsi skvele produkty, jejichz
puvodci podcenili prave ony netechnicke soucasti kvality.

    Zili jsme 40 let v kultu vyroby, delnictva (...), a tak jsou
v mnoha z nas (mysleno Cesich) zakoreneny nezdrave myslenkove
stereotypy precenujici vyrobu/techniku/... na ukor cinnosti typu
rizeni/marketingu/prodeje/... Ne nadarmo se rika, ze napravit
ekonomiku bude mnohem snazsi, nez napravit moralku a psychiku
lidi...

    Presto i ryzi (a, chcete-li, zaryti) technik by si mel W.
Gatese vazit jako vizionare, schopneho videt do budoucnosti a
prinaset nove a neotrele myslenky. Vy, kteri tu srsite nenavist
kvuli mnohdy i bezvyznamnym 'bugum' v DOS/NT/..., zamyslete se,
proc si asi Gatese vazi (nejen) ve Spojenych statech tolik
autorit i prostych uzivatelu.

P.S.: Omlouvam se za zmenu Subj: Prestoze to neni zcela v duchu
        Netiquette, doufam, ze pochopite. Thanx.

Michal ORAVA             Faculty of Management and Economics, Zlin