PC router

Jiri Novotny novotny at muni.cz
Wed Jun 12 16:59:41 CEST 1996

>     protoze se ctyrmi ISA kartami funguje spolehlive uz rok.
>
> Jeste jednou upresnuji dotaz :
>
>     - Je mozne presvedcit 3COM etherlink III PCI karty aby pracovaly
> v routeru spolehlive a stale? (myslim ze chyba je v nich nebo v
> jejich driveru pro Novell server) Nebranim se LINUXu, ale nez jej
> nainstaluji chci vedet, jestli nepohorim uplne stejne.  Takze touto
> cestou hledam nekoho, kdo pripadne slepe ulocky proslapal prede mnou.
>     - ma nekdo pozitivni zkusenosti s jinymi PCI kartami pouzitymi
> pro tento ucel (server nebo router s vice kartami, protokoly IPX a
> [...]

Routerum na bazi PC se venujeme na nasi univerzite od roku 1991.
V soucasne dobe je na nich postavena velka cast Brnenske Akademicke
Pocitacove site - cca nekolik desitek routeru.

Z pocatku jsme jako routovaci software pouzivali KA9Q, ale pro jeho
nizkou spolehlivost jsme presli na Unixovy operacni system.
Cely router je zalozen na BSD/OS. BSD unixy se diky dobre propracovanym
sitovym sluzbam a diky sve vyssi stabilite hodi k routovani podle
meho nazoru lepe nez Linux. (To samozrejme muze byt otazka diskuze,
ale duvody by zabraly hodne mista.)
Routovaci protokol je TCP/IP, pro smerovani uzivame gated.

Nase routery na teto platforme mohou pracovat s Ethernetem,
100 Mb Ethernetem, FDDI a seriovymi kartami, jak synchronnimi,
tak asynchronnimi. Seriove karty jsme si vyvinuli sami, bezne
k dispozici je 2 kanalova karta do 80kb, pred dokoncenim je karta,
ktera komunikuje do 4Mb (a testy napovidaji, ze by mohla byt
i rychlejsi). U 4Mb karty uvazujeme az o 8 kanalove verzi.

V soucasne dobe se take snazime rozsirit paletu interface o ATM kartu.

S ruznymi Ethernetovymi kartami jsme si dost uzili, ale ukazuje se
ze asi nejmene potizi bylo s ISA SMC kartami. 3COM karty maji dost
nedobre vlastnosti pri konfiguraci - jsou obcas prilis chytre
a mysli si, ze sami vi co uzivatel chce :-).

S vyse uvedenymi routery jsme provadeli i nejaka mereni, z nichz
vyplyva, ze pro bezne routovani Ethernet-Ethernet neni az tolik
nutne pouzivat PCI karty. PC (386!) se 4mi ethernety bylo na NFS
prenosy rychlejsi nez Cisco AGSPLUS.

					S pozdravem

						J. Novotny