Problem s rychlosti PPP

Jiri Novotny novotny at muni.cz
Mon Jun 17 11:03:46 CEST 1996

> [...]
>
> 	Problem spociva v tom, ze kdyz pripojim svuj domaci pocitac
> pres modem na terminalovy server Masarykovy University,
> zda se mi rychlost prenosu pomoci FTP ze stroju na fi.muni.cz (ale i jinych)
> na muj stroj dost pomala (casto pod 1 KB/s).
>
> 	Podrobnosti:
>
> 	Na obou stranach jsou modemy s max. rychlosti 33.600 bps
> a na teto rychlosti se vetsinou take dohodnou pri navazovani spojeni.
> Modemy jsou pravdepodobne oba USR Courier.
>

> 	Kvalita linky je celkem dobra (ping na ftp-server dava 5-10%
> packetu ztracenych, ifconfig ppp0 mi ukazuje 132 chybnych paketu z 3173

No to moc dobre neni, pokud mate dobre nastavene modemy,
tak by linka mela byt bez chyb, mozna nemate dobre nastaven handshake.

> 	Problem je stejny, at je na druhe strane pocitac s Linuxem,
> Solarisem nebo IRIXem.
>
> 	Pokud spojim dva Linuxy pres modem (bez mezilehlych routeru),
> dosahuji plne prenosove rychlosti obema smery.
>
> 	Jeden problem o kterem vim je, ze muj modem je napojen
> na UART 16450 s rychlosti 57k6 bps, coz je na tento chip asi trochu moc.
> Dale muze byt problem v tom, ze mezi mym pocitacem a ftp serverem
> lezi tri routery, ale to by pri velikosti TCP okna 32 KB nemelo
> az tak vadit.

Nevim co puzivate za stroj, ale bez 16550, bude mit vetsina (386, 486)
pocitacu na teto rychlosti problemy. Muze se stat, ze pri pouziti
komprese a v pripade opakovani paketu se opravdu pouzije uplna rychlost
linky mezi modemem a pocitacem t.j. 56k, a Vas pocitac nestihne
precist cely paket. Mozna by bylo dobre se podivat na statistiku
chyb prijatych paketu. Resenim by pak bylo dat rychlost mezi
pocitacem a modemem dolu. To, ze Vam to mezi dvema Linuxy
funguje, muze byt mimo rozdilneho nastaveni modemu, dano i tim,
ze ten druhy Linux nestaci linku tak "nakrmit" jako CISCO.

						S pozdravem

							J. Novotny