Placeni pres Internet

elzet at bajt.cz elzet at bajt.cz
Fri Mar 8 07:28:08 CET 1996

IB>------ =_NextPart_000_01BB0B4E.CCBCCAE0

IB>http://www.sausage.com/download.html
IB>internet.
IB>>
IB>>

IB>Dobry den,

IB>	ja se priznam, ze moc nevim, jak je to s placenim pres Internet.
IB>Jedna se mi o to, ze pokud patrim mezi stastlivce (?) s mezinarodni
IB>kartou, vyplnim jeji cislo v prislusnem policku formulare a odeslu.
IB>Znamena to, ze tohle staci udelat pro to, aby si nekdo ve Statech
IB>z meho uctu odebral prislusny obnos? Nebo je to treba potvrdit
IB>necim na urovni podpisu, aby se to nedalo zneuzit?=20
> [...]

Korektni a nejbezpecnejsi systemy pro placeni kartami pracuji tak, ze vy
mate klientsky program (nabizi ho server, kde neco kupujete), prodejce
ma na serveru software pro komunikaci s vami a bankou, a banka, ktera je
do veci zapojena, ma rovnez patricny software. Mezi vsemi tremi pak
probiha vzajemna komunikace pro overeni vseho a nasledne probehnuti
plateb mezi vasim uctem, bankou a prodejcem. Jsou i servery, ktere
takovy system nemaji, a kam pisete udaje o sve karte etc. ponekud
"nazdarbuh". Systemu, jako je vyse popsany, uz je nekolik a vznikaji
dalsi. Je otazkou kratkeho casu, ktery z nich se vzije nejvic. Pak
odpadne i neduvera k prodejcum prostrednictvim Internetu.

                                           S pozdravem L. Zajicek, BAJT