Smail pro 2 domeny

Tomas Kuzilek kuzilek at sonet.anet.cz
Tue Mar 26 11:06:20 CET 1996

Zdravim vsechny lidi dobre vule ...

V smail-u i sendmail-u jsem novackem. Proto mi prosim prominte mozna spatne
uvahy a nepresnosti.Konfiguruji postu pro dve firmy, ktere maji
zaregistrovane (resp. budou mit) dve domeny- dom1.cz a dom2.cz. Obe sidli ve
stejne budove a proto budou mit spolecne pripojeni na Internet. U providera
je umisten server host1.dom1.cz, na kterem bezi sendmail 8.7.5/8.7.1 a bude
mj. shromazdovat postu pro obe firmy tedy MX zaznamy ukazuji na
host1.dom1.cz pro dom1.cz i dom2.cz. Na host1.dom1.cz se bude parkrat den
dovolavat host2.dom1.cz pres terminal server providera pomoci PPP. Na
hostu2.dom1.cz bezi zatim smail, ktery by mel vykonavat jak lokalni
dorucovani pro obe firmy, tak postu do/z Internetu. Graficky tedy takto:
	)
	 )
Internet)--------+-----------------------------------+------------ Ethernet
	 )	 | host1.dom1.cz                     |
	)  +-----+---------------+          +--------+---------+
	   | SCO ODT5            |          | Privider's       |
	   | sendmail 8.7.5/8.7.1|	    | Terminal server  |
	   +---------------------+          +-+-+-+-+-+-+------+
				            M M M M M M M
					  Modems for PPP dial-in

						  dial-out modem
			            host2.dom1.cz     |
				   +------------------+
				   | Local host Linux |
			           | Smail3.1.29.1 #3 |
				   +--------+---------+

          LAN    ---------------------------+-----------------------LAN
			Private LAN of two companies

Stanice na privatni LAN jsou Win95.

1. Lze vubec zkonfigurovat smail tak, aby fungoval spravne pro obe domeny,
tedy aby spravne dorucoval postu vsem uzivatelum a take, aby korektne v
hlavickach odesilanych mailu uvadel u uzivatele1 domenu dom1.cz a u jineho
uzivatele2 uvedl domenu dom2.cz?

2. Jakym protokolem prenaset postu z host1 na host2? UUCP pres TCP? Prozatim
jsem zprovoznil smtp prenos z host2 na host1 a ten dale do Internetu,
bohuzel zatim pouze pro domenu dom1.cz....:-(

Resil uz nekdo podobnou situaci a muze mi pomoci?

				S diky za kazdou radu
					Ivan Volny
			           SoNet s.r.o. BRNO
				(E-mail: zatim kuzilek at sonet.anet.cz)
  				(Tel.:05-47212020    Fax:05-47212026)

P.S. A proc to vse? Nami milovany TELECOM neni schopen dodat pevnou linku.
Pry: "Snad v prubehu roku 96."
      ^^^^^