602proInternet - Ja tedy ne

Robert Drotar rdro1314 at ss1000.ms.mff.cuni.cz
Thu Oct 24 13:12:38 CEST 1996

In article <Pine.SUN.3.90.961022125112.7148B-100000 at solar>, Jech Bernard student 6_96_97 k336 <xjech at sun.felk.cvut.cz> says:

>Shanel jsem produkt, ktery by mi umoznil pres jedno dial-up pripojeni
>pripojit na Internet celou sit. Sit se sklada ze stanic Windows for
>Workgroups 3.11 s jednim serverem Windows NT Server 3.51. Chtel jsem, aby
>z kterekoliv stanice v siti bylo mozne spustit WWW prohlizec, FTP ci
>TELNET a aby software na serveru automaticky vytocil cislo na providera a
>zminene spojeni umoznil. Zjistil jsem take, ze po necem podobnem touzi
>mnoho lidi a to nejenom u nas, ale i ve svete. Jaka byla ma radost, kdyz
>jsem v casopise CONNECT 9/96 nasel recenzi na produkt 602proInternet,
> [...]

Ano aj ja som sa dival na stranky vyssie spominanej firmy a z podobnych
dovodov som tiez velmi nejasal... ;(
Ale nepozeral som sa tam z dovodu, ze by som sa zhanal po niecom takomto.
Totiz takto: mam velmi rad unix-like systemy. A jednim z nich je i linux.
A prave linux dokaze splnit presne vase poziadavky. Dokonca som to uz
aj v jednej firme instaloval. Vola sa to IP_MASQUERADE. Je to velmi pekna
vec a v spojeni s diald (dial on demand) je to presne to co sa chce.
Co je na tom pekneho, je ze pre klientske stanice je pripojenie
za firewallom transparentne. Takze to nevyzaduje ziadnu dalsiu konfiguraciu
klientov. A co je na tom najviac asi zaujimave je ze naroky na pocitac,
ktory zabezpecuje routovanie do internetu su na dnesnu dobu praslabe.
Je som to rozbiehal na i386/40 8MB Ram a 100MB HDD. Myslim, ze to nie su
nijak velke poziadavky na to, aby to clovek vo firme ako gateway pouzil.
Co je este tiez mozno zaujimave, je ze na to linuxe ide rozchodit aj bootpd
a tym sa da ta siet este viac sprijemni pre uzivatelov a aj pre spravcu na
je administraciu...

  WhiteAngel

  Robert Drotar                           Departement Of Computer Science
  http://ss1000.ms.mff.cuni.cz/~rdro1314  Mathematics And Physics faculty
  mailto:rdro1314 at ss1000.ms.mff.cuni.cz     Charless University Prague