mIRC

Jan Prikryl prikryl at krindy.felk.cvut.cz
Wed Sep 4 17:08:39 CEST 1996

> Date: Wed, 4 Sep 1996 16:44:56 +0200
> To: net at cs
> From: jezek at ure.cas.cz (Miroslav Jezek)
> Subject: mIRC

> Odpuste, jestli to není ta správná konference, ale nemám nějak
> jasno k čemu ten IRC je dobrý. Nějak jsem implicitně předpokládal,
> že je to hlasová komunikace / a možná že je a mně to
> nechodí/, ale spíš vidím jakousi jednořádkovou výměnu... no, ani
> ne snad zpráv.  Můžete mi k tomu něco prosím napsat na E-mail ?

IRC je to luxusnejsi nahrada UNIXoveho talku. Tedy: komunikuji pres
terminal pomoci psanych zprav, vyhoda je v tom, ze nejsem omezen na
jeden jediny protejsek, jako v pripade talku - muzu se pripojit na
nektery z IRC kanalu (treba #cs) a povidat si se vsemi jeho cleny
najednou, muzu si vymenovat i soukrome zpravy z jednotlivymi uzivateli
site IRC serveru, poskytovat jim sluzby pomoci tzv. roboru, hrat hry,
atd ... mIRC je AFAIK jeden z nejlepsich klientu vubec, pro PC snad
ten nejlepsi.

V zadnem pripade neni IRC hlasove orientovane. Jeste to tak, pri
soucasne kapacite linek.

-- JP

   Jan Prikryl                       honzo on IRC
   postgraduate student              E-mail: <prikryl at sgi.felk.cvut.cz>
   Department of Computer Science    Tel: +42 2 24357417
   FEE CTU Prague, Czech Republic    Fax: +42 2 298098