Omluva

Marek Antos Marek.Antos at ruk.cuni.cz
Thu Sep 26 14:54:53 CEST 1996

According to Radek Vybiral:
> jako ze nic je jedna vec, ale me to ted prislo PRIMO na jmeno, coz
> znamena, ze si nekdo  s tim dal peknou praci.

Problem vsech podobnych akci s posilanim hromadnych mailu z pohledu jejich
adresatu je prave to, ze nepredstavuji prakticky zadny problem pro
odesilatele. Ziskat adresy neni problem - treba ze seznamu prihlasenych v
konferencich, z RIPE, fingerem (a la Netfind), z USD, z vsemoznych adresaru,
z newsu atd. Prikladem ponekud prehnaneho pristupu je prave nejnovejsi mail od
Infimy, ktera jej zrejme minimalne v nekterych pripadech posilala jak primo
do konference, tak jednotlive podle seznamu jejich ucastniku.

Na podobne hromadne maily si ale, ac to zdaleka neni nic mileho, budeme
muset zvyknout. Postupne snad firmy pochopi, ze spise nez ocekavany reklamni
efekt se jako reakce na takovy mail vrati vlna rozhorceni. Ukazkou je i
tento pripad - zatimco v boji Netscapu a Microsoftu zrejme vetsina ucastniku
teto konference drzi palce prvne jmenovanemu, nyni se tu, a pravem, siri
protinetscapovske nalady.

Mimochodem, ja osobne jsem si uz na maily podobneho razeni zvykl. Na jednu z
mych adres, pod kterou jsem v RIPE, dochazeji skutecne stohy takovych veci z
celeho sveta a musim konstatovat, ze zahranicni odesilatele jsou zatim
opravdu rafinovanejsi, nebo spise bezohlednejsi. Radeji nebudu vypocitavat
jejich metody, aby se jich hned nekdo nechytl. Ale ono to, bohuzel, stejne
prijde.

> Jelikoz jsem do posty nikdy nedelal, chci se zeptat, jestli je mozne
> zakazat prijem posty z nejake domeny?

Rekl bych ze ano. Z ciste uzivatelskeho hlediska lze nasadit filtr, ktery
zpravy z dane domeny nemilosrdne smaze, pripadne posle s diky - nebo bez
nich - zpet. To funguje jak na urovni Unixu, tak v ruznych uzivatelsky
pritulnejsich programech, ktere maji filtrovani.
Administrator ma pochopitelne zase jine moznosti, ale jde to a myslim, ze
dokonce bez velkych potizi. V tom problem neni.

Zdravi,

| Marek Antos                       |   Casopis Connect!            |
| Network Administrator             |   Computer Press              |
| e-mail: antos at cuni.cz             |   e-mail: antos at cpress.cz     |
| WWW: http://www.cuni.cz/~antos    |   WWW: http://www.cz/cpress   |