Omluva

Martin Bily bily at cs.felk.cvut.cz
Thu Sep 26 16:29:55 CEST 1996

>(...)
>
>V konferenci net at felk je prihlaseno nejmene sest lidi z Infimy, tedy tech,
>kteri se neskryvaji. (Takze ta reklama musela prijit i jim :-)).

Ja jsem tu antireklamu zacal dostavat nekdy behem vcerejsiho odpoledne.
Prichazela i na adresy jako jsou postmaster, listserv a jim podobne.
Rekl jsem si, ze si zrejme nekdo dal praci, prosel nejakym robotem
pres vsechny mozne tuzemske dokumenty vystavene na Inetu a vybral
z nich adresy. To by se shodovalo i se zpravou Toma Mullera z CNB.

V pozdnim odpoledni byla reklama poslana do konference grafika a jeste
do jedne ne zcela verejne konference na cs.felk.cvut.cz. To uz se mi
prestalo libit. Zavolal jsem telefonicky do Infimy a hovoril s panem
Matouskem. Zdal se byt prekvapen, ze tou reklamou byly zasazeny
i konference. Ani neprotestoval, kdyz jsem od nej chtel verejnou omluvu.
Asi naivne jsem doufal, ze tou omluvou cela vec skonci. Vzapeti se ale
reklama dostala do konference csTeX, net a alej. Pote jsem adresu
odesilatele zaradil do filtru listservu, takze nad dnesnimi pokusy
o konferenci sgi a dalsi uz jsem se jen usmival.

Na cele afere je zajimava jeste jedna vec. Ta reklama byla zaslana
i na adresu/konto, ktere existovalo pouze po dobu jen nekolika dni
nekdy pred pul rokem nebo rokem - to uz si presne nevzpominam.
Na tutez adresu byla snad ani ne pred mesicem zaslana jina reklama,
snad to bylo na telefony - uz si na to take nevzpominam presne.
Takze mi v teto souvislosti napada, jestli uz se nahodou u nas seznamy
e-mail adres nestaly predmetem obchodu ...

Mozna si jeste vzpomenete na podobnou aferu, kdy se v teto konferenci
objevila reklama jednoho cechoamericana obchodujiciho s knihami.
Take tenkrat jsem se mu snazil sdelit, ze si nepocinal zrovna stastne.
Nazor onoho obchodnika muze byt upozornenim na to, co jeste v budoucnu
muzeme ocekavat. Dovolim si ted parafrazovat jeho tehdejsi odpoved:
"Pokud se tvoje adresa objevila nekde na internetu, je to tvoje chyba,
neumel sis ji ochranit. Stala se tak veci verejnou a je mym svatym pravem
s ni podle toho nakladat a posilat na ni tolik reklamy, kolik uznam
za vhodne. S diky za zajem o mou firmu, XY, reditel."

>Nemeli by tedy spravcove zasazenych konferenci krome zakazu distribuce
>posty z domeny infima jeste vyradit tyto lidi z listu?

Neumim rozlisit zamestnance a zakazniky firmy Infima. Nemam (prozatim ?)
v umyslu zakazniky Infimy trestat, ti se nicim neprovinili.

S pozdravem,
      Martin Bily

Martin Bily, Dept. of Comp.Sci.         e-mail: bily at felk.cvut.cz
Czech Technical University              phone: +42-2-2435 7323
Karlovo nam. 13                         fax:   +42-2-29 80 95
Praha 2, Czech Republic