TCP port 20

Leos Bitto bitto at kolej.mff.cuni.cz
Sat Apr 5 20:27:28 CEST 1997

On Sat, 5 Apr 1997 18:56:50 +0200, Michal Ludvig <mic at cybeteria.cz> wrote:
>Zdravim,
>nevi nekdo jaka sluzba pouziva port 20? Ve svem /etc/services ho nemam,
>ale po nasi siti se toulaji pakety s timto cislem portu. Jednak jdou k nam
>na jeden NT-server (a navic na jeho aliasovou adresu) a jina NTcka volaji
>pocitac na tento port nekam do ruska. Nevi co to ma znamenat? Ja na
>NTckach neumim zjistit kdo ma jaky port otevren, takze me kdyztak navedte.
>
>Diky
>Michal Ludvig <Michal.Ludvig at qed.cz>

TCP port 20 pouziva ftp pro navazovani datoveho spojeni. FTP pouziva totiz dve
spojeni: ridici a datove. Ridici je to kterym se posilaji prikazy a datove je
to kterym proudi data. Ridici spojeni otevira klient z libovolneho sveho portu
(vetsinou > 1024) na port 21 serveru. Datove spojeni naopak otevira server
ze sveho portu 20 na port klienta (vetsinou > 1024). A to na zadost klienta -
tj. kdyz chce klient stahovat data. To pak klient ridicim spojenim posle prikaz
PORT ve kterm specifikuje na kterem svem portu ocekava spojeni ze serveru z
portu 20.

Takze co to znamena pro Vas: pocitac ktery ma otevrene spojeni na portu 20 je
FTP server a nekdo z nej taha data. Nemusi to byt zrovna stahovani souboru
(GET), muze to byt pouze vypis adresare (DIR).

                                                  Leos Bitto
                                           <bitto at kolej.mff.cuni.cz>