Velkost proxy cache

Tomas TPS Ulej Tomas.Ulej at intec.sk
Wed Apr 9 16:37:49 CEST 1997

> Opravdu? To je zajimave. A jak zni?

Urcite predsa len existuje... ale na pocet uzivatelov sa neviaze,
skor na vyuzitie danej Proxy masiny a miest pristupov... niekde je
cache uplne zbytocna a len zabera pamat

> Ale ted vazne: Pro LAN s 200 uzivateli plati jedine pravidlo: co nejvic.
> Proste vyhradit jeden extra server jen na proxy a do nej dat tak velky disk
> jak jen sezenete, oni ho surfari urcite vyuziji a bude jim maly.

Tak toto je snad najvacsia blbost (ospravedlnujem sa autorovi, mozno
to vyznie z mojej stranky trochu drzo) aka koluje o cache. Cim vacsia
tym lepsie. Nie!!!! Kazda cache ma totiz urcity system indexovania,
na prehladanie kazdeho indexu sa ako vieme vytvara proces (alebo viac
procesov), ktore ako vsetci vieme nam ujedaju z CPU time a hlavne z
pamate. Takze pokial mate 64 MB Ram, DEC Unix a 200 uzivatelov je
bhodne skor kombinovat niekolko Cache serverov a kazdy nadefinovat
podla urcitych cache pravidiel... je blbost cacheovat stranky, ktore
clovek navstevuje raz za den... ine je to napr. u erotickych liniek,
ktore ludia tahaju kazdu hodinu :))

Moze sa taktiez osvedcit rozdelit siet podla vyuzitia (zamerania) na
viac subsieti s autonomnymi Proxy-Cache. Trochu sa Vam sice predlzia
routovacie tabulky smerom na INET ale vonkajsi efekt vam to plne
oplati. Konkretne nasa firma ma 2 Proxy servere so selektivnym
cacheovanim a rychlost pristupov je velmi uspokojiva.

Skuste blizsie popisat hardware/software vasej siete.

-TPS (Tomas TPS Ulej)
sales representative of NETLAB Plus
system administrator of node INTEC.SK
Jilemnickeho 8, 03601 Martin, Slovakia, Europe
tel: +421 842 220061  fax: +421 842 220060  eMail:tps at intec.sk