SWITCH nebo HUB _?

Jiri Novotny novotny at ics.muni.cz
Tue Dec 9 11:49:39 CET 1997

> Dobry den,

> Nezapominejte na omezeni dane platformou PC. Docela velky problem
> jsou volna IRQ. Docela by mne zajimalo jak chcete do pocitace zapojit
> tech 5 SMC karet. Kazdy kanal totiz vyzaduje volne IRQ. Teoreticky se

No, u PCI to neni tak strasne, PCI samotne i rozumne OS podporuji
vice kanalu na jednom IRQ. Pokud mate dvoukanalovou - i vice
kanalovou kartu, tak jedna karta sezere jen jedno IRQ to mam
overeno.

> da sice usetrit dost, pokud vyhodite FDC a seriove porty, ale stejne
> to bude delat problemy (napriklad Vami zminovane SMC nam nechtelo
> chodit na IRQ 15). A 12 karet v jednom PC si opravdu nedokazu
> predstavit (my jsme na serveru skoncily u peti!). Ovsem nevim jak je
> to reseno na viceportovych kartach, tam je mozna pouzit jiny princip.

O dvanacti kartach nikdo nemluvi, bylo by to pet + dve.

PCI umoznuje na rozdil od ISA sdruzovat IRQ (Alespon v ramci slotu).
Takze, kdyz to spocitate mate volnou 2,5,10,11,12, a s vyhradami
3,4 - COM, 6 - FDC, 7 - LPT, 15 - sekundarni HDD - todle neumi
nektere kramy vypnout.
Kdyz se na to podivate, tak to jde. Samozrejme musite velmi
peclive volit motherboard, aby Vas neprekvapil s tim, ze neco
nechce nastavit - nebo, aby nebyl prilis prechytraly.
Ty karty v ISA slotech nedoporucuji nikoliv kvuli preruseni,
ale kvuli tomu ze extremne zatezuji cely system - kdyz se podivate
na ISA sbernici logickym analyzatorem, tak nebudete verit
vlastnim ocim.

				S pozdravem

					J. Novotny