100MBit Ethernet mezi 2 resp. 3 servery

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Mon Dec 29 20:41:12 CET 1997

On 29 Dec 97 at 11:27, Vlach Vladimir wrote:

> Jeste jsem se chtel zeptat na kabely.
> Zjistil jsem, ze na Twisted Pair jsou potreba 4zilove kabely CAT5 (pro 100Mbit)
> Podival jsem se tedy orientacne do ceniku a vidim zde nekolik typu :
> 1. BE 1583 UTP kabel 4pary CAT5
> 2. BE 1720 UTP kabel 4pary CAT5, lepené páry
> 3. BE 1700 UTP kabel 4páry CAT5, lepené páry, 350MHz
>
> co to je "4pary" znamena to 4x2 = 8zilovy kabel ?

    CAT5 je vzdy ctyrparovy (tedy 8zilovy) kabel. Nelepeny proste znamena,
ze draty v paru jsou okolo sebe volne omotane, u lepenych jsou dohromady
lepene. Lepeny kabel ma (alespon teoreticky) vyssi kvalitu, mene podleha
vlivum zatizeni (tahu), ohybu a jineho namahani, trochu hur se s nim vsak
dela.
   To posledni bude kabel s nizkym utlumem az do 350MHz a pouzitelny i
tedy na nejake takove site. Myslim vsak, ze na 100MHz sit z nej pro vas
je hlavnim rozdilem pouze vyssi cena. To ze je az do 350 nezarucuje, ze v
pasmu do 100 ma lepsi kvality nez "obycejny" 100MHz kabel a i kdyby, myslim,
ze "zlepsene" kvality nepotrebujete.

                                        S pozdravem

                                                        Dan

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz