testy pripojovatelu (fwd)

Martin Bily BILY at cs.felk.cvut.cz
Wed Feb 5 14:39:05 CET 1997

From: "Marek Antos" <antos at cpress.cz>

On  5 Feb 97 at 11:57, PETR Nenik NEJEDLY wrote:

> Zmineny test jsem sice necetl, ale chtel bych se s vami podelit o jednu
> velice zajimavou zkusenost: Zdaleka totiz nezalezi pouze na zpusobu
> pripojeni, poskytovateli, nebo vytizeni site. Velky vliv na vykon
> ma take pocitac, ze ktereho pristup provadite a samozrejme take obsah
> pristupovane stranky.

Kazdy z nas, kdo pouziva nektery graficky WWW browser vi, ze nez mu
takovy Netscape nasklada na stranku vselijake obrazky atd., tak to
chvili trva. Tady opravdu nejde o dobu stravenou stahovanim (muze to
byt ulozeno lokalne), ale on zkratka musi zpracovat HTML dokument a
zobrazit prislusnou stranku se vsemi obezlickami.

Princip toho testu vsak zcela vylucuje, ze by neco takoveho melo na
vysledky vliv. Abych to zduvodnil, musim prece jen trosku zabrousit
do problematiky zpusobu, jak se vlastne meri.

Pokud si odmyslime vsechno, vcetne pripojovani, vyberu serveru,
casovani atd., funguje to nasledovne. Jadrem testovani je programek,
ktery z daneho serveru stahuje urcity dokument a meri cas, za jak
dlouho k nemu doputuje. Pro presnost, pracuje to v prostredi Linuxu.
Jak je tedy videt, stranka se nezobrazuje a vykon vlastniho pocitace
tak skutecne nema na vysledek vliv.

Srdecne zdravi,

---
Marek Antos                     Computer Press
Casopis Connect!                Hodkovicka 115, Praha 4
e-mail: antos at cpress.cz         tel/fax:02/61710642