testy poskytovatelu (fwd)

Jan Hrdonka hrd at eunet.cz
Wed Feb 5 17:40:55 CET 1997

  Nechci (a nechtel jsem) tvrdit, ze je metodika mereni primo spatna
nebo ze by se napr. hned mela menit (spise pridat nejakou dalsi).
Jen tvrdim, ze vysledky mereni ovlivnuji vnejsi vlivy, ktere nezavisi
na providerovi a zaroven nejsou u vsech stejne. Meni se zatizeni cilovych
serveru (to by se mozna dalo eliminovat anebo uz je dokonce vyreseno)
a hlavne kvatita telefonniho spojeni a typ modemu (coz se ovlivnit neda).
Uvedu _prehnany priklad. Kdyz budu testovat ISP c.1, ktery je pripojeny
na stejnou telefonni ustrednu, jako ja a pouziva stejny typ modemu,
a ISP c.2, ktery ma uzel na druhem konci mesta (republiky) a pouziva jiny
modem, ktery se s tim mojim treba domluvi jen na snizene rychlosti.
Tyto vlivy budou ovlivnovat mereni, at uz merim kolikrat chci, tady
statistika nepomuze. Toto se netyka jen rychlosti prenosu, ale i obsazenosti
modemu. Jinak jeste jednou viz 1. veta.

  H.