Otazka na router

Pavel Korensky pavelk at dator3.anet.cz
Wed Feb 19 16:14:38 CET 1997

uhlar at ccnews.ke.sanet.sk (Matus Uhlar) wrote:
> Dobry den,
>
> chcel by som sa spytat kde je lokalizovany router s cislom 192.121.158.53
> a ci to je v Cechach alebo v nemecku...

IMHO je to uz v Nemecku. Je to ta Mnichovska linka, alespon se tak domnivam
(nejsem z CESNETu).

Ovsem problem s tema packet drops je slozitejsi. Mluvil jsem o tom s CESNETackym
technikem nekdy minuly (nebo predminuly tyden).

Ta komunikace stoji totiz za houby uz skoro mesic, je to naprosto tragicke i v
sobotu, nedeli, v noci a tak.

Po delsi debate a ruznem mereni jsme se s tim technikem dobrali k nasledujicimu
zaveru:

CESNET ma dve linky. Jedna je 2Mb do Mnichova a druha je 512kb do Amsterodamu.
Jeste pred cca. 14ti dny se routovalo smerem ven dost komunikace pres
Amsterodam.
Chyba vznika nekde za Amsterodamem, nejspis na ceste mezi Amsterodamem a Anglii.
Tato situace se datuje snad od Noveho roku (??) kdy routovani do USA prevzal
British Telecom a packety behaji z Amsterodamu nejdriv do Anglie a pak teprve do
Statu (nebo taky zpatky do Evropy - hlavne sever). Nekde na BT v Anglii je neco
shnileho, protoze tak pred 14ti dny v nedeli rano kolem 4:20 byl ping na
Amsterodamsky router kolem 250 ms a packet drops vicemene zadne, ale ping na
router za nim (Anglie) byl 600ms a pres 50% paketu se ztracelo.

Kdyz jsme to pak resili s tim technikem, rikal, ze o tom vedi a ze nastavi
routovani tak, aby se pokud mozno vsechno routovalo pres Mnichov. Nejsou ovsem
schopni ovlivnit, kudy pujdou packety zpatky ze sveta k nam, nebot v ramci
dynamickeho routovani se ze sveta k nam routuje pres ten Amsterodam. Cele je to
pry prechodne, nebot linka do Amsterodamu ma byt zrusena za 14 dnu nebo 3 tydny
a nahrazena posilenou linkou do Mnichova (celkem 3Mb).

Takze muj nazor je ten, ze v soucasne dobe se pakety od nas ven routuji pres
Mnichov a jsou rychle a moc se jich neztraci. Zpatky se pakety vraceji pres
Amsterodam a ztraceji se mezi UK a NL.
Tuhle teorii podporuje i to, ze kdyz jsem ted v noci ze soboty na nedeli neco
tahal od jednoho kolegy v Texasu a naopak, byla rychlost ftp od neho ke mne 300
B/S a rychlost opacna (on tahal z moji masiny) byla 2 KB/s. Na tom je videt, ze
pakety se ztraceji hlavne smerem sem.

> predpokladam ze je niekde za linkou cesnetu do mnichova. Ak je tak, znamena
> to ze chyba obrovskych vypadkov paketov a tym malej kvality spojenie nie je
> v CESNETe ani v linke von.

Asi to tak bude. Je to skutecne tragicke. Mozna by bylo paradoxne lepsi odpojit
to Amsterodamskou linku ted hned. Sice by stouplo zatizeni Mnichovske pripojky,
ale mozna by se pakety neztracely a bylo by to ve svem vysledku lepsi.

Zdravi PavelK