Cestina a WWW

trapl at karnet.fsih.cvut.cz trapl at karnet.fsih.cvut.cz
Wed Feb 26 10:01:43 CET 1997

> ktoru tu bezi je, ake kodovanie ma byt NA STRANE SERVERA (teda ak je
> sucastou nejakeho stat. inf. systemu). A tam statna norma (nekamenujte ma,
> teraz nepoviem cislo, pretoze si ho nepamatam :) hovori o
> ISO-8859-2 ... Viem, ze z takehoto rozhodnutia sa odvijaju dalsie (ulozenie

Jestli se nemylim tak CSN 369103 definuje jako standart KOI8-L2 coz
je sice skoro ISO 8859-2, ale ne uplne.

> dat na databazach, nadstavby etc ... Ale v takom pripade treba vyvijat tlak
> na normotvorcov, aby uviedli stav de facto aj de jure. Osobne si vsak
> myslim, ze CP-1250 by nebolo najstastnejsim. Uz podla mnozstva zmien za
> posledny cas mozno odhadovat, ze do dvoch rokov bude mat MS pre nase
> teritoria dalsiu znakovu sadu ... a mozui sa dorabat dalsie barlicky ...

Uz ma - Unicode.
zacatek je shodny s cp1252 na dalsich strankach jsou i ceske a dalsi
znaky.

> Takze skor by som videl riesenie v tom, ze sa bude dosledne dodrziavat
> uzakoneny stav (najma ak aj samotne prostriedky MS tymto smerom POMALY ale
> predsa postupuju).
> Osobne ale chapem riesenie na ATLAS-e (zrejme tam neslo len o editor HTML
> stranok, ale najma o baliky pre pracu s databazou) a teraz ide o rychlost.
> (akurat ze ak vyvoj bude noirmalny, tak si do buducnosti pridali trochy
> prace)

Souhlasim, myslim ze v dohledne dobe je slibeny CSaczech 1.3x pro NT,
ktery by se na reseni situace hodil.

Tomas Trapl - CVUT FS
mailto://trapl@karnet.fsih.cvut.cz
http://147.32.64.145