Problem diakritiky v Mailu

Jiří Kuchta kuchta at dean.fee.vutbr.cz
Wed Jan 8 09:57:12 CET 1997

Dne  8 Jan 97 v 9:36, napsal(a) Jan Kremer :

> Jiz delsi dobu tady viri diskuze o diakritice na WWW a kazdy haji
> sve. Mohli bychom se alespon zkusit ujednotit na systemu diakritiky
> pro mail pro tuto konferenci, abychom si ty hacky-carky zkusili, i
> kdyz jinde. Stav a moznosti dnesniho softu to uz snad umoznuje.
> Osobne pouzivam IE3.0 s mail nadstavbou (snad nema ty parametry, ale
> je zadara), ponechal jsem puvodni nastaveni z instalace a pouzivam

Pmail je take zadara

> psani bez diakritiky, protoze nevim spravne nastaveni a nerad bych
> odesilal necitelnou postu. Podobne je na tom asi vicero uzivatelu.
> Mohli by zkusenejsi uzivatele zverejnit spravne nastaveni (pokud
> mozno pro asi dnes nejrozsirenejsi IE i Netscape), aby to bylo
> vzajemne citelne v cestine s diakritikou ? Pokud by to fungovalo,

nejen vzajemne, ale pro vsechny.

> zahrnout pak nastaveni do FAQ.

hmmm, byla tu pred rokem velka flame-war a priznivci cestiny byli
prehlasovani nespokojenci od znakovych terminalu vt52 a pod.

> U IE 3.0 jsou v "moznostech" volby pro odesilani :
>
> format odesilane posty:
> - prosty text (implicitni)
      ano
> - HTML
      ne

> pro format PROSTY TEXT jsou moznosti :
> - MIME kodovani (implicitni)
      ano
> - UUENCODE kod
      ne

> pro MIME kod jsou dalsi moznosti :
> - v zahlavi povolit 8bitove znaky (implicitne nezatrzeno- vypnuto) -
      ano
> zakodovat text pomoci : neni
>                                       Quoted Printable (implicitni)
      ano
>                                       Base 64
>
> pro UUENCODE je moznost nastavit zalamovani radku po urcitem poctu
> znaku ------------------------------------------------ pro format
> HTML je moznost nastaveni MIME zpravy : - v zahlavi povolit  8bitove
> znaky - zakodovat text pomoci : Quoted Printable
>                                       Base 64
>
> Jak to ma byt spravne ? vyhovuje implicitni nastaveni ??
>

> Dalsi problem je dekodovani. V moznostech se asi musi nastavi pismo
> s kodem "stredoevropske", at to zna hacky a carky (znakova sada 1250
  v zadnem pripade

> ?) a v menu zobrazeni je pod volbou jazyk implicitne navoleno
> "stredoevropsky (Windows)" a pouzitelne jsou asi jeste moznosti
> "zapadni" a "stredoevropsky (ISO)", ostatni jsou pravdepodobne pro
  stredoevropsky ISO (takto sikovne tam popisuji ISO-8859-2)
> nas k nicemu. Co navolit, aby se mi v zavislosti na vyse uvedenem
> kodovani spravne zprava zobrazila (dekodovala) ?
>

> Pokud bychom se shodli na vzajemne vyhovujicim formatu zprav pro

o tom nema cenu se shodovat, tech moznosti tolik zase neni.

----
Ing. Jiri Kuchta   (Jiri Kuchta)
        Technical University of Brno;
        Fac. off Electrical Engineering and Computer Science
        Department of Computer Science and Engineering
        Bozetechova 2; CZ-61266 Brno; Europe; Earth
tel: +42-5-7275-222; +42-5-43167-322  fax: +42-5-41211141
mailto:kuchta at fee.vutbr.cz
http://www.fee.vutbr.cz/~kuchta
Fido: 2:421/13.7